Oppdatering: 04.11.14 – Versjon 1.2.16.10
Heisann, alle som spiller The Sims!
På tide å ta seg et bad! November, solskinn, bading, plasking, varmen fra solen … ja, det stemmer, vi er internasjonale, og det er alltid solskinn et eller annet sted. Uansett, nå er det bassenger i spillet! Og simmene dine er klare til å kaste seg ut i det og plaske rundt!
- Kast deg ut i det med simskaperen, og lag ditt eget badetøy!
- Velg mellom forskjellige stiler for å kle opp simmene dine kjapt, eller velg en perfekt bikini, en kul bermudashorts eller en trang badebukse!
- Sett kronen på verket med en hatt, noen sandaler og litt solkrem på nesen, så er du klar for hva som helst!
- Bygg ut bassenget ditt i byggemodus ved å klikke på byggefanen og så bassengbildet i hjemmeportrettet.
- Du kan plassere ferdiglagde bassengblokker (trekanter, kvadrater, diagonaler eller åttekanter), eller du kan bruke bassengverktøyet og tegne et helt unikt basseng.
- Bassenger kan bygges på gulvet hvor som helst i en bolig eller på en fellestomt.
- Pynt og forbedre bassengene med lys, monter en stige, tilpass veggene og gulvet som du vil ha dem og legg til noen vinduer for å få en kul akvarium-vibe!
- Simmene kan kose seg i de nye bassengene sine og slappe av med venner, bare sitte og dingle med beina i vannet, sprute på barna eller slukke seg etter å ha blitt satt fyr på av et sint spøkelse som har dødd av en tragisk grillulykke ved siden av bassenget.
- Pass spesielt på sultne og slitne simmer, hvis de er litt for lenge i bassenget kan det bli det siste de gjør. Mannen med Ljåen hører gjerne på bønnene dine, men det er ikke alltid han gjør som du vil.
Bygg drømmehjemmet (med basseng), eller ta turen innom galleriet for å sjekke ut alt det flotte andre spillere har laget, og tilbring hele dagen sammen med simmene ved bassengkanten!
I tillegg til bassengene som er med i denne oppdateringen, har vi også brukt tid på å fikse noen programfeil og gjort spillet bedre:
Spillerne har vært viktige for å hjelpe oss med å isolere «små øyne, bred kjeve»-problemet, som inntraff med noen simmer når de gikk opp i alder, både i levemodus og simskaperen. Vi har jobbet med nettfellesskapet og den interne kvalitetssikringsgruppen vår for å eliminere problemet. Det er med hensikt at simmene endres litt når de går opp i alder, men vi hadde justert dette så det ikke fungerte som vi hadde forventet. Takk nok en gang for tålmodigheten og at dere har hjulpet oss med dette.
Krasjer/Ytelse
- Det ble funnet flere ytelsesproblemer som er fikset i denne utgivelsen, og vi fortsetter med å forbedre ytelsene i hele spillet.
- Fikset et problem som kunne resultere i at spilleren ikke kunne plassere et rom fra galleriet hvis det inneholdt et bestemt objekt.
- Fikset et problem som hindret spilleren i å laste inn en eldre lagringsfil i en oppdatert versjon av spillet.
- Noen ganger krasjer spillet på en helt logisk måte, og andre ganger …
- Vi fikset et problem som kunne få medlemmer i en husstand til å slette seg selv, men bare hvis en husstand med mer enn ett medlem begynte sin eksistens på Pottemakerskråningen-tomten, ett medlem av husstanden så dro på besøk til Hagegrua eller Rosebo og så dro tilbake hjem og fant ut at det andre medlemmet i husstanden var borte. Pottemakerskråningen har blitt fikset, så nå skulle det være trygt for simmene å bo der igjen.
- Et tilsvarende krasjproblem inntraff med en kjøkkenbenk og en komfyr på Yumahøyden. Dette er også fikset.
- Vi fikset et tilfelle av at spillet frøs når du prøvde å flytte inn med en hjemløs sim hvis du ombestemte deg (etter å ha innsett at simmen ikke hadde noe hjem) og prøvde å trekke deg fra innflyttingsprosessen.
- Nå er det bare å glede seg! Man kan nok en gang velge å flytte inn med den hjemløse simmen, selv om simmen ikke har noe hjem. Du kan bestemme deg for ikke å flytte inn i det hjemløse hjemmet, men isteden velge å flytte inn i et nytt hus eller la den hjemløse simmen flytte inn i huset til simmene dine.
Justering/Grafikk
- Fikset et problem som resulterte i at en servant plassert i en benk ble slettet når spilleren flyttet benken.
- Nå kan du søke etter “TV” i byggemodus, fordi det har vist seg at ingen bruker ordet «televisjon» (mulig dette ikke gjør noe fra eller til på alle språk).
- Fikset et problem med at nylagde simmer laget fra en gammel, delt husstand skrev over den opprinnelige husstanden.
- Fikset et problem med at simmene nektet å rydde opp bøker hvis handlingen ble startet via bokhyllen. Ting kan tyde på at simmene foretrekker å bli snakket direkte til, snarere enn at bokhyllen lener seg bort og hvisker: «Hei, bøkene mine syns.»
- Fikset et problem som resulterte i at eldre, kvinnelige simmer glemte at de hadde to bein og isteden gikk med en slags haltebevegelse.
- Fikset et problem som kunne inntreffe når man byttet modeller av urner og gravsteiner og som kunne resultere i at urnen/gravsteinen glemte hva den var og mistet all funksjonalitet.
- Hvorfor vi bruker ordet «kunne»? Det viser seg at programfeil ikke inntreffer for alle, ofte på grunn av kompleksiteten i det som skjer i koden. Når det gjaldt dette problemet, måtte vi utføre en handling et utall ganger etter hverandre for å få feilen til å inntreffe én gang.
- Fikset et problem med at simmer valgte å knele på upassende tidspunkter, som ved spisebordet eller tilsvarende merkelige steder.
- Barn svever ikke lenger når de prøver å blåse ut lysene på en kake som står på en kjøkkenbenk. Det var ingen som egentlig trodde på leviteringen uansett, og alle som «så» at det skjedde, er gjort utilgjengelige for kommentar.
- Fikset et problem med spøkelser som besatte griller. Dette førte til at de åpnet grillen, sjekket innholdet, lukket grillen og hoppet inn i den. Vi har informert spøkelsene om at innholdet i grillen ikke har noen innvirkning på diettpreferansene deres, de kommer heller ikke til å bli oppfattet på annen måte bare fordi de foretrekker å besette en grill.
- Fikset et problem som kunne resultere i at flere simmer sto på samme sted når de valgte å spille som sjøuhyre.
- Det ble bemerket at denne feilen fikk dem til å se ut som et sjøuhyre, så det endte med en intern debatt om hvor troverdig dette problemet var. Uttrykte simmene monsteret i seg når de spilte sjøuhyret? Skulle vi ta det fra dem? Har vi i det hele tatt rett til å gjøre det? Mens produsentene var opptatte med å diskutere de filosofiske aspektene ved saken, planlegge møter og utrede de sosiale konsekvensene, fikset teknikeren vår problemet. Så nå trenger ikke simmene bekymre seg for sjøuhyrer lenger.
Byggemodus
- Den enkle måten å si det på: Vi har fikset et problem med at autobenker sluttet å fungere på riktig måte etter modifisering av arkitekturen i nærheten.
- På en litt mer komplisert måte: Når du plasserte en kjøkkenbenk i rett vinkel mot en vegg, plasserte en annen benk på motsatt side, så en tredje benk foran den andre som om du prøvde å lage et hjørne med autobenker, slettet veggen og så prøvde å lage et hjørne igjen, var resultatet at autobenker mistet funksjonaliteten. Vi fikset dette.
- Fikset et problem som kunne forårsake at Angre og Gjenta sluttet å fungere hvis angrehandlingen fjernet en del av en grunnmur.
- Fikset et problem med å slette et objekt med andre objekter festet på med slegga. Resultatet var at angring ikke tok med objektene som satt fast på det første objektet tilbake (eksempelvis, hvis du slettet et bord med en vase på og så angret, ville du ikke fått tilbake vasen).
- Fikset et hurtigklikkeproblem. Slett gulv, gå ut av byggemodus, simmen svevde! Ta-taa!
- Fikset et grensesnittproblem med at knappen for å fjerne tak blinket når markøren ble ført over den.
- Fikset et grensesnittproblem som kunne resultere i at byggekatalogen ikke åpnet seg på riktig måte når man byttet mellom byggemodus og levemodus.
Takk for alt.
-SimGuruGnome