Oppdatering: 26.03.15 – PC-versjon 1.5.139.1020/Mac-versjon 1.5.139.1210
Heisann, alle som spiller The Sims!
Vi er ved slutten av mars, og du er bare noen centimeter unna å få slått kloa i På jobben. Men før du kaster deg over den nye utvidelsespakken, har vi en nedlasting stappfull av fete greier.
Vi har NYHETER! Vi har OPPDATERINGER! Vi har påskeegg! Vi har ytelsesforbedringer! Vi har fikset programfeil! Så len deg godt tilbake, og les videre.
Da kaster vi oss ut i det …
Hva er nytt?
Hva er nytt i byggemodus?
- Kjellere!
- Bygg 2 etasjer under bakken, og lag en skikkelig fet kjeller.
- Kjellerverktøyet finner du i byggemodus, ved siden av veggverktøyet. Begynn å grave ut kjelleren din i dag!
- Det er også lagt til en ekstra etasje over bakken, så nå har du totalt fire oppover og to nedover.
- Du kan flytte tomter under Flytt tomt og hus i byggemodus. Dette kan du bruke til å plukke opp en hel tomt. Du kan også bruke snarveitasten Y til å få tilgang til verktøyet.
- Nå kan du laste ned tomter fra galleriet som er større enn tomten du plasserer dem på ved å justere størrelsen på dem.
Hva er nytt i spillet?
- Med staffeliet er det nå mulig å male basert på referanse. Dette gjør at simmene kan male familieportretter, landskapsmalerier eller hva som helst annet!
- Vi har lagt til en notatblokk i telefonmenyen. Denne kommer du til med en liten knapp øverst i menyen.
- Når simmene dine jobber i hagen eller fisker og gjør oppdagelser (som nye måter å pode på eller hva slags agn som lønner seg å bruke for å få bestemte fisker på kroken), blir oppdagelsene katalogisert i notatblokken.
- Simmene bygger nå opp forhold til kollegaer og skolekamerater.
- Handlinger du kan utføre mens simmene dine er på jobben/skolen er oppdatert så du skal kunne bygge opp forholdet til kollegaene/skolekameratene.
- Simmer som ikke spilles med har nå jobber!
- “Spør om karriere”-handlingen er oppdatert så den gir karriereinformasjon om simmene du treffer.
- Karriereinformasjon du oppdager blir registrert i forholdspanelet. Hold markøren over bildet av simmene for å få informasjon om karriere, timeplan og om de jobber på en fellestomt (som miksologer).
- Over toppen!
- Når du har nådd toppen av en karriere, er det god grunn til å fortsette å gjøre det bra, fordi du nå kan fortsette å få belønninger.
- Vi har endret grensesnittet for reise og å velge verdener å spille med. Klikk på ikonet øverst til venstre på kartet for å prøve.
Hva er nytt på innholdssiden?
- De første utfordringsbelønningene er her! Nye frisyrer til ham og henne. Du finner dem i simskaperen.
- Nissene er nye! Eller, de nye nissene er nye!
- Nissen. Floppy kan nå brukes som pynt i hjemmet.
- Og hvis du våger, har også Nissegalaksens vokter gjemt seg et eller annet sted i katalogen.
Hva er nytt i galleriet?
- Nå kan du se hvem som følger deg fra spillerprofilsiden.
- Filstørrelsen for nedlasting er nå tilgjengelig i galleriet.
En utfordring, sa du?
Påskeeggjakten er i gang! I hele april kan du lete etter 10 pynteegg, som alle har forskjellig design. De er gjemt forskjellige steder rundt omkring i spillet. Etter hvert som du samler egg, oppdateres informasjonen om samlingen din i husstandens samlingspanel. Det kan godt hende du finner flere av samme type egg, men duplikatene teller ikke i samlingen.
Får du tak i alle de 10 forskjellige eggene, låser du opp en belønning. Den er stor, den er myk og du skal ikke se bort fra at det er en kanin. Men ikke siter meg på det.
Ytelse
Utviklingsteamet har jobbet hardt med å forbedre spillets ytelser. Noen endringer er marginale og sparer bare et millisekund her og der, mens andre går litt mer grundig til verks. Jeg skal gjøre mitt beste for å holde teknopraten på et minimum.
- Avgjørelser i spillet reagerer bedre.
- Valg av kroppspositur er optimalisert, som i tilfeller hvor en sim velger å sitte eller stå.
- Autonome avgjørelser er bedre, og det tar kortere tid for simmene å bestemme seg for hva de skal gjøre.
- Kringkasting er optimalisert.
- Minneoptimalisering er utført for mengden minne spillet bruker når det kjører.
- Minnebruken har vært en av hovedårsakene til krasj i forbindelse med tanker, handlinger og programvare.
- Fikset et ytelsesproblem som ble forårsaket av å holde musemarkøren over bassenget og bassengkanten.
- Forbedret ytelsene i minnegrensesnittet der man ser på skjermbilder.
- Spillerne skulle ikke lenger oppleve at spillet henger seg i lengre perioder når dette skjermbildet lastes inn.
- Gjorde flere forbedringer i den visuelle dannelsen av familietreet når man åpner det.
- Fikset et ytelsesproblem som resulterte i at for mange unike simmer ble laget på grunn av at en tidligere laget sim ble lagt til i en «Ikke bruk meg»-liste for lenge når det var behov for denne simmen. Vi har forkortet «Ikke bruk meg»-listen.
- Det er gjort tidsbesparelsesoptimaliseringer som gjør at det går fortere å lagre og reise.
Problemer
I tillegg til det nye innholdet, de nye funksjonene og ytelsesforbedringene i denne oppdateringen, har vi fikset noen problemer.
Byggemodus (generelt)
- Hvis du plasserte to blokker ved siden av hverandre, plasserte en søyle på den delte veggen mellom dem, satt veggene til beskåret visning (som skjuler søylene) og så flyttet på en av blokkene, forble søylene som var igjen usynlige. Dette er nå fikset.
- Trapper plassert parallelt med dobbeltdører skal ikke lenger forårsake problemer med plasseringen av dobbeltdørene.
- Fikset et problem som forårsaket at skyggen til objekter forble som de var selv om man roterte objektet.
- Fikset et problem som inntraff hvis du slettet en lampe og så valgte å angre slettingen. Lyset ville i slike tilfeller aldri kunne skrus på igjen.
- Kjøkkenbenker som plasseres diagonalt vises nå på riktig måte uten mellomrom
- Når du plasserer ting på taket, vil de ikke lenger være til hinder for ting i rommet under.
- Fikset et problem som kunne tilbakestille justeringer gjort med takskjegg etter å ha brukt Flytt hele huset-funksjonen til å rotere huset.
- Postkasser kan nå slettes fra fellestomter eller legges til igjen fra katalogen hvis de mangler.
- Visuelle innstillinger for vegger respekterer nå oppretting og sletting av «donut blocks».
- Vi fikset et problem med at vegger bygget i nærheten av bassengkanter noen ganger forårsaket merkelige problemer med å finne veien for simmene, noe som hindret dem i å bruke objekter plassert på veggene, som speil eller malerier.
- Trapper beveger seg nå sammen med blokken som støtter dem når du flytter hele huset.
- Fikset et problem som inntraff når friser i forskjellige farger overlappet hverandre.
- Hvis man i galleriet deler mange rom som inneholder ting laget av spilleren (eliksirer, treskjæringer, osv.) og planter plantet av spilleren, forsvinner ikke lenger disse objektene.
- Fikset et problem som forårsaket at alle sitteplassene på kanten av et basseng ble ugyldige når man gikk inn i og ut av byggemodus, noe som resulterte i at simmene ble tilbakestilt hvis de var på vei til å bruke bassenget.
- Gjerder inni en blokk bygget med veggverktøyet skal ikke lenger være lyssatt på feil måte.
- Fikset et problem som inntraff når man angret på å tegne en vegg ved siden av en trapp. Dette vil ikke lenger forårsake åpninger i trappegeometrien.
- Klapperslangejuicen var visst ikke helt som vi trodde. Dette resulterte i at dammer som ble plassert på denne tomten ikke var navigerbare. Vi har fikset feilen.
Innhold
- Søppelplanten endrer ikke lenger jordtype i løpet av vekstsyklusen.
- Simmene kan nå fiske ved alle fiskestedene i nærheten av Willow Creek-arkivet.
- Oppdaterte noen av fiskestedene for å få bedre variasjon i sjeldenhet for fiskene.
- Fikset et problem som fikk malerier til å virke som om de lyste opp seg selv på bestemte grafikkort.
Spillfunksjoner
- Simmene er enten venstrehendte eller høyrehendte. Jepp, det overrasket meg også. Vi fikset et problem med at simmer som ble delt i galleriet kunne miste informasjonen om hvilken hånd de foretrakk å bruke.
- Skolen regnes ikke lenger som en karriere når du prøver å fullføre ambisjonen Vidunderlig rik.
- Simmene mister ikke lenger navigasjonsevnen når flere handlinger som innebærer å lage ting legges i kø på høvelbenken.
- Det kommer nå en tankeboble som informerer deg om at du mater babyen for mye hvis du gjør dette.
- Vi fikset et problem som deaktiverte byggemodus hvis du la en reise i kø og så angret reisen før du kom til kartskjermen.
- Du kan nå gå til simskaperen og skifte navn på simmene dine.
- Simmene snakker ikke lenger til tomrommet som tidligere ble brukt av en sim som har reist.
- Fikset et lydproblem som kunne inntreffe når man prøvde å gå online og som medførte at bakgrunnslyden ble spilt dobbelt.
- Objekter toner ikke lenger ut i kameramannmodus (du får ikke lenger frem kameraet ved å trykke på TAB)
- Fikset et problem som hindret riktig pris i å vises når man prøvde å selge flere ting fra simmens utstyrsliste.
- Fikset et problem som kunne gjøre ultrahøy hastighet utilgjengelig etter at hushjelpen hadde forlatt tomten.
- Vi fikset et problem som kunne inntreffe hvis en husstand ble delt i verdensadministrasjonen. Forholdene mellom simmene i husstanden ble ikke behandlet på riktig måte, og foreldre ble ikke husket riktig i barnas forholdspanel.
- Babyer har ikke lenger et ukjent personlighetstrekk i forholdspanelet.
- Du kan nå redigere tenåringer i simskaperen hvis de er de eneste medlemmene i en husstand.
- Simmer som er beroliget får nå energi mens de sover.
- Fikset et problem med at mat som ble liggende til den ble fordervet i en mikrobølgeovn hindret simmene i å bruke eller rengjøre mikrobølgeovnen. I noen tilfeller kunne dette også føre til at simmene ikke kunne vaske opp noe sted på tomten.
- Simmene kan ikke lenger prøve antrekk med et speil som er plassert over et basseng.
- Nå kan simmene spise mat som er plassert i husstandens utstyrsliste gjennom flyttehandlinger når denne maten er erstattet på tomten.
- La oss si jeg lagde en kalkunpai og satte den på kjøkkenbenken. Så flyttet jeg ut av huset og lot eiendelene mine være igjen til de nye eierne. Den nye familien som flytter inn pakker ut og finner kalkunpaien. Nå kan de altså spise den. Det er … æsj.
- Vi fikset et problem som kunne inntreffe når man lastet ned mye på en gang (husstander, tomter eller rom) og det oppsto en ID-konflikt med allerede eksisterende objekter, hvilket førte til at det man lastet ned ikke kunne plasseres.
- Vi fikset et problem som kunne forårsake at simmer plasserte bøker på bakken mens de satt ved et skrivebord og som resultat strakte seg gjennom skrivebordet for å plukke opp boken hvis de ville lese den.
- Hvis man bader i et basseng vil man fjerne tilstanden av å være svidd hvis man har blitt svidd av brann.
- Simmene går ikke lenger på vannet hvis de sitter i nærheten av vannkanten når de blir bedt om å bade.
- Nå kan simmene velge å rydde opp fordervet mat fra utstyrslisten mens de bader. De rydder ikke vekk maten i bassenget, de går opp for å gjøre det.
- Fikset flere problemer med å validere objektbruk mens man bader i et basseng. Dette kunne manifestere seg på flere måter, som at navigasjonsevnen gikk tapt hvis man prøvde å bruke en seng mens man var i bassenget.
- Tenåringer mister ikke lenger muskelmasse av å gå fra tenåring til ung voksen. Slapp av, tenåringer, dere får masse tid til å miste muskelmasse senere.
- Simmer som fødte på en ferietomt og så dro hjem, ble permanent fødende. Nå føder de på normalt vis.
- Brannbeskyttelseslaget som brukes på babyer når de fødes ble absorbert av babykurvene, så de ikke kunne brenne, selv ikke etter at det ikke var noen baby i dem lenger. På grunn av lisensavtalen med babybrannsikringsselskapet vi bruker, kan vi ikke opprettholde dette nivået av sikkerhet når det ikke lenger er noen baby tilstede i kurven, og som resultat kan babykurvene nå brenne i et inferno av flammer til de er aske og fullstendig ødelagt.
- Målet “Ha en bar og 2 barkrakker” for ambisjonen Mestermiksolog sjekker nå at du faktisk har en bar.
- Fikset et problem med lydfokusinnstillingen. Hvis denne markeres, blir nå lyden fra spillet skrudd av når spillet minimeres, istedenfor å bare justeres veldig, veldig lavt.
- Fikset et problem som forårsaket at å betale regninger ble ustabilt hvis spilleren la handlingen å betale regninger mer enn én gang i køen.
- Fikset et problem som gjorde at sorghumørelementet forble hos en sim og resulterte i unødvendig lange perioder med sorg, hvilket kunne føre til død, hvilket kunne få andre simmer til å få det samme humørelementet … ja, du skjønner jo at dette ikke var bra.
- Barn som blir bedt om å tegne former på aktivitetsbordet, vil ikke lenger reise seg, sette seg, reise seg og sette seg igjen før de utfører handlingen.
- Nå kan du skru høyttalerne med skummel musikk og julemusikk på igjen etter at du har skrudd dem av.
- Endret innstillingen for spising/uvirksom for simmene så den heller mer mot å spise enn før.
- Simmene tror ikke lenger at toaletter fyller moromåleren, noe som resulterte i at simmene brukte toalettet for mye når det var den eneste «morsomme» tingen på tomten.
- Fikset et problem som kunne resultere i at simmer som skulle vært på jobben dukket opp hjemme, men oppførte seg som om de skulle vært på jobben.
- Hvis du sletter gjeldende lagringsfil mens du er i spillet, blir du ikke lenger sendt tilbake til hovedmenyen.
- Alternativet å lage en ny husstand å flytte inn med er ikke lenger tilgjengelig i Granite Falls.
Grensesnitt
- Tipsene når du holder musemarkøren over noe er klarere.
- Hvis du forsøker å kommentere innholdet til en bruker som har blokkert deg, får du nå vite at du er blokkert.
- Fikset et problem med markøren i byggemodus. Den ble ikke oppdatert på riktig måte når du klikket på forskjellige objekter i katalogen.
- Hvis du endrer på forholdet mellom simmer som har samme etternavn i simskaperen, blir ikke lenger etternavnet slettet.
- Meldinger viser ikke lenger simmer i forskjellig alderssegment enn simmen som drakk ungdomseliksiren.
- Vi fikset et problem som kunne inntreffe når du dro et objekt over «Selg» i simmens utstyrsliste (med museknappen trykket inn), og så klikket fort på selgeknappen flere ganger (hvilket krever at du slipper opp museknappen). Salgsbekreftelsesvinduet kommer ikke lenger opp for hvert eneste klikk.
- Hvis du bytter alder eller kjønn på en sim i simskaperen mens du ser på en annen antrekkskategori enn Fritid, tilbakestilles ikke lenger fritidsantrekket til et tilsynelatende tilfeldig antrekk.
- For å unngå ytterligere forvirring, vil alle referanser til «Gå hit» heretter bli «Svøm hit» for alle svømmerelaterte handlinger.
- Hvis du lager en flørtete skulptur med høvelbenken, får du nå informasjon om at det er en flørtete skulptur når du holder musemarkøren over den.
- Vi fikset et problem med at lysene ble dimmet ved å klikke på dimmebryteren. Nå må man dra i den for å gjøre dette.
- Fikset et problem med at lange navn ble kuttet av i genetikkpanelet i simskaperen.
- Fikset et problem i galleriet som hindret filtrene for å vise spesialinnhold og ikke eid innhold i å vises hvis nettilgangen var deaktivert.
- Dra på jobben vil ikke lenger kunne vokse uendelig i handlingskøen.
- Når du plasserer et rom fra galleriet og ikke har alle objektene som følger med, får du nå opp en melding i spillet om at objektene du ikke har vil bli fjernet.
- [Kun for Mac] Nå kan du bruke venstre og høyre Command-tast når du prøver å endre kameravinkel.
Som alltid, er vi takknemlig for det fantastiske nettfellesskapet til The Sims. Takk for tiden dere legger i spillet og alle tilbakemeldingene!
SimGuruGnome