Slik lagde vi Windenburg i The Sims 4
Moderne tudorstil
Utvidelsespakken The Sims 4 Gøy med gjengen inneholder* Windenburg, en europeiskinspirert verden med eldgamle ruiner, kafeer og nattklubber som ikke likner på noe annet du tidligere har sett i The Sims 4. Vi visste tidlig i utviklingsprosessen at vi ville ha noe som var europeisk, men det krevde mye eksperimentering for å komme fra de første diskusjonene til versjonen som er med i spillet, som lanseres i desember.
Europa er et stort kontinent med utallige arkitektoniske stilarter og subkulturer, så vi innså at vi måtte lage noe som var unikt, men likevel autentisk. Vi ville at Windenburg skulle føles som om stedet kunne finnes i mange forskjellige deler av Europa mens det fremdeles føltes som et eget, spesielt sted. Vi har samlet sammen inspirasjonsmateriale som viser hvordan vi endte opp der vi gjorde, fra de første skissene til noen ganske komplekse og detaljerte illustrasjoner. Ikke alt som er med i konseptskissene ender opp i det endelige spillet, men vi vil gjerne vise dere hele prosessen.
Tidlig i utviklingen utforsket konsepttegnerne våre forskjellige ideer for å finne ut hvordan Windenburg skulle se ut. Kanskje vi skulle ha en gamleby, eller muligens et tradisjonelt, landsens område. Kanskje en del av byen skulle ligge på fjellet? Eller hva med alt på en gang?
Etter hvert som vi begynte å forme dette nye stedet, ble det tydelig at klassisk europeisk arkitektur har helt andre regler enn bygningene som hadde blitt brukt tidligere i simmenes verden. Det var en enorm variasjon, siden mange av byene i Europa er mange hundre år gamle. Blant gamle bygninger ligger det nye, noe som skaper en unik look som vi hadde lyst til å gjengi. Denne blandingen av gammelt og nytt er unikt for Europa, og vi ville sørge for at vi greide å fange opp dette i Windenburg.
For å oppnå denne stilblandingen trengte vi å tilpasse de klassiske arkitekturreglene og finne en måte å blande de ulike delene på. Illustratørene våre begynte å eksperimentere med forskjellige byggestiler for boliger for å se hvordan de passet sammen. Til slutt endte vi opp med en slags moderne tudorstil – en blanding av moderne konstruksjon og bygninger fra 1500-tallet i England.
Da vi hadde bestemt oss for utseendet og hvordan det skulle se ut i liten skala, begynte vi å tenke på det store bildet. Her kan du se hvordan vi ville at kartet skulle se ut, og det likner faktisk ganske mye på slik det ble i det ferdige spillet! Det er et utkikkspunkt på piren i næringsområdet, der du kan se de ulike nabolagene: landsbygda med lave åser og elektriske vindmøller, gamlebyen med tudorbygninger og ombygde fiskefabrikker og det moderne boligområdet som ligger på øya midt i innsjøen.
På den ene siden av øya er det sandbanker med fiskebrygger. På den andre ligger det et gods med utsikt til sjøen (og her kan du, hvis du er heldig, få øye på Windenburgs eget sjøuhyre).
Da vi var ferdige med skissene av kartet og arkitekturen, begynte vi å lage noen bilder for å vise hvordan vil ville ha distriktene. Det er et her (og et i begynnelsen av innlegget) som fungerte som en inspirasjon til hvordan stedene kunne se ut med simmer, og som ga en visuell rettesnor for teamet som skulle lage grafikken i selve spillet. Vi er veldig fornøyde med hvor tett opptil ideen vi greide å få objektene i spillet, og enda stoltere av de ulike elementene vi greide å lage etter hvert som utviklingen gikk videre – selv statuen kom med!
Vi håper dere likte denne sniktitten bak kulissene i Windenburg fra The Sims 4 Gøy med gjengen. Vi gleder oss til å se de moderne tudorbygningene dere setter opp ved siden av våre i desember!
Lyst til å vite mer om The Sims 4 Gøy med gjengen? Sjekk ut den offisielle Gøy med gjengen-avsløringen, og få vite hvordan de nye klubbene lar simmene bryte spillereglene.