Oppdateringsmerknader,  The Sims 4

Oppdatering: 04.12.15 – PC-versjon 1.13.104.1010 / Mac-versjon 1.13.104.1020

Heisann, alle som spiller The Sims!

Hvordan går det med dere? Det er snart jul … har dere vært snille?

Jeg kom til å tenke på at det egentlig aldri er noen som har definert grensene for hva som regnes som «snill» for meg når det gjelder disse julegreiene. Jeg håper jeg stort sett har vært snill.

Uansett, i og med at heller ikke jeg har definert hva som regnes som «snill» for dere, har vi masse gaver på lager, uansett hvordan du måtte ligge an på snill/slem-måleren til den rødkledde polarfyren.

 

Så da er det bare å pakke opp … hva fikk du?

DET NYE!

 

 

  • For spillere som bruker modifikasjoner og ikke har fått med seg at det har blitt gjort en oppdatering, eller ikke sjekket om modifikasjonene er kompatible med den nye oppdateringen, har vi valgt å skru av modifikasjoner automatisk når spillet oppdateres.
    • Hvis du vil skru dem på igjen, åpner du spillinnstillingene, velger Annet og huker av for aktivering av spesialinnhold og modifikasjoner.
    • Vær oppmerksom på at når du skrur modifikasjoner på igjen, vil disse kunne modifisere spillet.
    • Hvis du vil lese mer om denne oppdateringen, kan du sjekke listen med vanlige spørsmål og svar – http://help.ea.com/article/mods-and-the-sims-4-game-updates

 

  • Vi har gjort store forandringer med hvordan grupper oppfører seg.
    • Du har nå muligheten til å legge til og fjerne simmer fra grupper.
    • Ved å plassere simmer i grupper, blir det lettere å bevege dem rundt.
    • I tillegg blir simmer som reiser sammen, automatisk plassert i grupper.

 

  • Den underliggende strukturen for hvordan forhold bygges opp og huskes i simskaperen er laget på nytt.
    • Dette har ført til at vi har kunnet fikse mange problemer som kunne føre til å at forholdsdata ble slettet eller ødelagt, noe som kunne ødelegge eksisterende forhold (brødre kunne glemme søstrene sine) og tillate ulovlige forhold.

 

  • Det er en ny innleiingsfunksjon for NPC-er på flere objekter, som å leie inn en miksolog (på baren), leie inn cateringpersonale (på kjøleskapet) og leie inn en massør (på massasjebordet).

 

  • Simmene har mer relevante hilsener. Du kan se foreldre og barn klemme hverandre når de hilser, simmene kan ta hverandre i hånden hvis de bare er bekjente.

 

  • Vi har brukt tid på å fikse reaksjonssystemene for ild og død. Simmene oppfører seg nå på forventet måte når en av disse inntreffer i nærheten av dem.

 

  • Gleder du deg til å tilbringe juleferien sammen med simmene dine? Gode nyheter! Vi har oppdatert julefestpakken med nye snøfnugg du kan pynte med, et tre med lys, hauger med presanger og nye selskapsklær som passer perfekt på juleselskapet. Last ned uten ekstra kostnad!
    • *Krever at du er tilkoblet Internett og har The Sims 4-grunnspillet (selges separat) og alle spilloppdateringene for å spille.
      • The Sims 4 selges separat hos folk som selger ting.

 

  • Det er en ny stedstype der du kan ha et offentlig basseng.

 

  • Det er en ny mulighet til å fargelegge vannet i bassenget – standard eller lilla! Rett og slett fordi at lilla er kult.

 

  • Vi har gjort flere oppdateringer av grensesnittet:
    • Verdenskartet er oppdatert!
      • Det du vil legge merke til først, er at det nå er i flotte farger.
      • I tillegg har vi oppdatert alle grensesnittelementene på kartet! (Psst … Spill-knappen er nederst til høyre. Jeg vet det, det tok EN EVIGHET før jeg ble vant til det).
      • Det er også en Gå tilbake til kartet-knapp i levemodus.
    • Forholdsinspektøren (grensesnittelementet som dukker opp på midten øverst på skjermen når to simmer snakker sammen) er oppdatert.
      • Du kan også høyreklikke på simportrettet i inspektøren for å sentrere kameraet på denne simmen.
    • Vi har oppdatert grensesnittet for skjermbilder og minner.
      • Vi har også forbedret kvaliteten på bildene simmene tar, slik at de ser bedre ut i skjermbildevisningen.
    • Grensesnittet som brukes når en NPC ringer simmen din, er oppdatert.
      • Simmene kan nå også ringe for å kondolere etter dødsfall eller gratulere med ny jobb eller forfremmelse.
    • Vi har oppdatert hendelsesvisninger for hendelser som ikke er målorienterte. De har nå en måler med hendelsesnavnet og den gjenværende tiden.
      • Dette skulle fikse de snikete velkomstkomiteene som plutselig begynte å rope til deg hvis ikke du fulgte med på dem.
    • Kamerakontrollene har en ny knapp for å bytte mellom kamerastilene fra The Sims 3 og The Sims 4.

 

 

Men vent, det er mer!

Mer, Billy?

Vi har også sett på noen problemer som dukket opp.

Og det er ikke alt?

 

 

Problemer som er fikset:

 

Generelle problemer

 

  • Simmer som sitter ved siden av hverandre (som ved et 2×1-bord eller -piknikbord) kan nå konversere med andre simmer rett ved siden av uten å føle behov for å flytte seg.
  • Vi fikset et problem som kunne resultere i at alle lagrede spill forsvant hvis et individuelt lagringsfelt ble registrert som ødelagt. Vi ignorerer nå ødelagte lagringsfiler og lar gjenværende lagringer fremdeles være tilgjengelige.
  • Spiller som bruker IME, vil nå se at det fungerer på riktig måte med Windows 10.
  • Vi fikset et problem som kunne resultere i at ansatte ikke dukket opp på jobb.
    • Tror du de så på «Kung Fu»?
  • Doktor Søts dispenser for lunkne miksturer (fra På jobben) og Chillbox 2100 (from En dag på spa) vises nå ødelagt på riktig måte når de er ødelagt. Ødelagt er ødelagt, og da bør de se sånn ut også.
  • Hvis du overbeviser en sim om å forlate ektefellen sin mens ektefellen er til stede, vil ektefellen som blir forlatt nå miste forholdet til den andre, hvis handlingen fullføres.
  • Vi har fikset et problem som kunne resultere i at hendelsestiming kom ut av synk med faktisk gjenværende tid.
  • Superfart 3 aktiveres ikke lenger når det fremdeles er NPC-er til stede under en aktiv hendelse.
    • I tillegg prøver ikke lenger superfart 3 å kjøre når det er NPC-er på den aktive tomten.
  • Du kan nå ta med husstandens spøkelser når du reiser. Spøkelser er tross alt også simmer!
  • Skal TV-en skrus av når ingen simmer ser på, eller skal den bli stående på? Resultatet er klart, alle stemmene er telt opp og … jeg tapte. Simmer skrur nå av TV-en når de er ferdige med å se på.
  • Det viste seg at dansende, anspente simmer ikke prøvde seg på et sprøtt dansetrinn som heter «hold på den usynlige esken». De prøvde faktisk å gni seg i tinningene fordi de var så stressa, men så nådde de ikke opp. Vi har hjulpet dem, så nå rekker de opp til tinningene sine.
    • Så farvel til “holde den usynlige esken” … du var en god venn da jeg trengte deg.
  • BLT-sandwichen blir ikke lenger liggende i en haug med uappetittlig, grå masse på tallerkenen din.
    • Grå mat er rett og slett uappetittlig.
  • Vi fikset et problem med at simmene av og til reagerte bare én gang på ild, for så å bare se den brenne.
    • Dette er vel bare et problem i et spill, men det føles som en samfunnskommentar fra teknikerne. Livet handler ikke om bare å lene seg tilbake og se på at ting skjer. Du må komme deg ut, stålsette deg og gjøre en innsats.
    • Det er klart … det er mulig jeg leser for mye inn i dette.
  • Simmene blir nå overrasket over å se Mannen med Ljåen.
    • Hvis ikke Mannen med Ljåen er der for å hente dem … da blir de … døde.
  • Øyeblikkelige oppgraderinger og reparasjoner er nå tilgjengelige på oppvaskmaskinen.
  • Vi fikset et problem som kunne resultere i uspillbare simmer når man byttet mellom simmer på en tomt og simmer andre steder.
  • Nå kan du plassere griller i utstyrslisten.
  • Vi fikset et problem som kunne resultere i at spillet frøs når en sim prøvde å sosialisere med en annen sim som for øyeblikket ikke kunne gjøre flere ting på en gang (som å dusje eller bade).
  • Du kan ikke lenger be en miksolog som er på jobb om å se på stjernene eller skyene sammen med deg. De aner ikke hvordan man gjør flere ting på en gang, og fikk problemer når de både hadde lyst til å se opp mot himmelen og å blande drinker … ikke bra i det hele tatt. Ikke gjør det!
    • Interessant merknad: Denne handlingen var et brudd på regel nummer fire, som sier at “man må gjerne flørte med miksologen, men ikke be ham om å se på stjernene.”
  • Simmer som har en partner, mister nå forholdet både til partneren og den andre simmen hvis disse foretar seg noe som det er grunn til å bli sjalu for.
  • Vi fikset et problem som kunne føre til at simmer med lav fettprosent ikke viste nok muskler når man gikk fra simskaperen til levemodus.
  • Vi fikset et problem som kunne føre til at tenåringer noen ganger holdt mobiltelefonene sine feil vei når de brukte dem.
  • Vi fikset et problem som kunne resultere i at simmer som satt ved et skrivebord ved en vegg, gikk utendørs før de utførte neste handling.
  • Vi fikset et problem med at simmer som kom hjem med nesten tomme behovsmålere, kunne slutte å utføre autonome handlinger og bare bli stående stille.
  • Når man laster inn et lagret spill, blir kameraet sentrert på riktig måte på den aktive simmen. Dette var tidligere et problem når simmene var et annet sted enn i første etasje.
  • Småkrypeffekter (insekter, ildfluer, osv.) spilles ikke lenger på den byggbare delen av Kosehuset-tomten.
    • Vi har brukt store mengder myggspray for å holde småkrypene unna*.
      • *Ingen levende småkryp ble skadd i prosessen.
  • Simmer svevde over bakken på deler av Strekkhuset-tomten i Willow Creek. Vi har tatt oss av problemet ved å feste tyngdekraftstabilisatorer under føttene på simmene, noe som skulle sørge for at de holder seg på bakken fra nå av. Skulle problemet vedvare, må du bytte batteri i simmenes tyngdekraftstabilisatorer. Takk.
  • Hvis du la til en reparatør eller en hushjelp mens de utførte pliktene sine, ble arbeidsikonet værende permanent på portrettet av simmen. Dette problemet har vi nå fikset.
  • Simmene roterer ikke lenger på stedet når de prøver å snike seg bort til en popkornpopper fra siden.
    • Det stemmer heller ikke at mat som ikke er oppmerksom på at du er til stede ikke gjør deg feit. Det å spise fra andres tallerken tilsvarer ikke null kalorier. Og å spise etter midnatt gjør ikke Stripa “gretten”.
  • Karrieremålet med å nå nivå 5 i teknogurukarrieren for datagenier nås ikke lenger når du kommer til nivå 6 … det nås når du kommer til nivå 5.
    • Vi kunne bare ha fikset dette med en tekstendring, men det hadde ødelagt hele dynamikken. Og hvis ikke du har dynamikk, har du ingenting.
  • Tidligere forsto ikke hushjelpen konseptet med søndager og mandager, og dermed gjorde søndagen til mandag, hvilket førte til at mandagen ble søndag … og hele poenget med helgen er jo å ha TO dager på rad for å få slappet av og ladet batteriene. Og så snu på mandager og søndager er absolutt ingen tjent med.
  • Simmene skal ikke lenger blinke mens de vasker opp i en SuperSublim servant.
    • Hvem vasker opp, egentlig? Jeg pleier bare å kaste tallerkenene.

 

 

Generelt (byggemodus)

 

  • Vi har fikset et problem som forårsaket at noen gjenstander (som taklamper eller skap) spratt ut av kameravisningen når man dro dem til kanten av en tomt.
  • Skapene blir ikke lenger sendt til husstandens utstyrsliste når en handling ville få dem til å skifte modell (som å flytte dem fra et hjørne til en flat vegg) når automatiske benker er på.
  • Simmene ignorerer ikke lenger at det finnes en grunnmur når de prøver å bruke en dør langs en diagonal vegg på en hevet grunnmur.
    • Skapninger som kan fly vil imidlertid kunne komme seg inn døren uten problem … så lenge de kan åpne døren, eksistere i spillet og ha tillatelse til å komme inn.
  • Tepper vises ikke lenger over tåken.
    • «Tåken» er fagtermen som brukes for å beskrive “den gråaktige og uklare greia” som inntreffer når spillets grafikkinnstillinger settes lavt.
  • Hjørneskap kan nå plasseres i venstrehjørner som står ved siden av høyrehjørner.
    • En litt morsom greie: Et hjørne som står ved siden av et annet hjørne, kalles også en U-sving.
  • Når du plasserer et høyt vindu på en takvegg, skal ikke lenger et tomt felt dukke opp under vinduet.
    • Jeg gjorde det en gang, og det var ikke lett å fikse. Det er klart, jeg hadde også et tomt felt der vinduet var … og masse glasskår på gulvet.
  • Rundt neontikiskilt og Neonpapegøyeskilt er nå synlige fra begge sider.
  • Gulvfliser plassert på et segment som har fått gulvet fjernet kan nå fjernes med slegga.
  • Plassering av en kjeller under et rom, skal nå kun påvirke gjenstander som SKAL påvirkes av kjelleren, ikke andre.
  • Veggdekorasjoner plassert i et rom som er over en kjeller, forsvinner ikke lenger uforklarlig når man endrer vegghøyde.
  • Flere av elementene i byggemodus som er tilgjengelig med bb.showhiddenobjects-juksekoden, var bare tilgjengelige på bestemte tomter. Vi har fjernet tomterestriksjonene for disse objektene.
  • Oppvaskmaskiner forteller deg ikke lenger at de må plasseres på en større flate når du prøver å plassere dem på et ugyldig sted. Nå forteller de deg at de må plasseres på bestemte objekter.
    • Det skulle gjøre det en del klarere.
  • Den flate, firkantede blokken som het “Avrundet terrasse” i byggekatalogen heter ikke lenger det samme. Heretter heter den “Flat firkant”.
  • Tepper plassert på bakken på bestemte tomter, forsvinner ikke lenger når kameraet blir flyttet nærmere dem.
    • Sjenerte tepper … ja, ja, det er vel ikke det rareste som har skjedd.
  • Lyden i byggemodus avspilles nå selv om lydkvaliteten settes til lav.
  • Ospetreet er nå synlig fra alle vinkler på lave grafikkinnstillinger.
  • Når man bruker MOO til å plassere objekter, blir ikke objektene lenger plassert på feil sted når man flytter tomten/rommet til en større tomt.
    • MOO står for «move objects on», bortsett fra at vi ikke bruker “on”-biten i den gjeldende juksekoden. Så det er egentlig mer MO.
  • Vi fikset et problem som noen ganger forårsaket at ting begynte å sveve etter å ha slettet en terrasse, noe som kunne medføre at simmene kunne bruke de svevende gjenstandene og komme i merkelige animasjonssituasjoner.
  • Jordgulv i kjellere er nå tilgjengelig i byggemodus og heter Nederst i kjelleren.

 

 

Generelt (simskaperen)

 

  • Når man endrer hårfargen til et romvesenbarn, endres ikke lenger øyefargen samtidig.
    • Jeg antar at farger kan bli forvirret med hensyn til ønsket utfall. Tross alt, når man er romvesen, er det vanskelig å avgjøre motivasjonene bak en fargeendring … kanskje målet var å endre alle farger til den samme. Ja, det får vi vel aldri vite, gjør vi vel?
  • Vi fikset et problem med at lilletåen til mannlige romvesener ikke forandret seg når man endret størrelse på føttene hans.
    • Det er helt sant … lilletåen skiftet ikke størrelse.
  • Hvis du velger tilfeldig pyjamas for simmene dine, får de ikke lenger en hatt (eller caps) som en del av pyjamasen.
  • yfTop_BlazerRound er igjen brettet inn.
  • cfHair_longStraight er tilgjengelig for både gutter og jenter.
  • Når du velger simmer fra galleriet tilfeldig, skal du nå ikke lenger få en baby ekstra i husstanden!

 

 

Generelt (galleriet)

 

  • Når du laster opp et rom til galleriet med en hevet grunnmur, vil ikke lenger grunnmurmønsteret se ut som om det svever på forhåndsvisningen.
  • Vi fikset et problem med at objekter utenfor et rom ble lastet opp til galleriet som en del av rommet hvis MOO (MO?)-juksekoden hadde blitt brukt.
  • Du kan ikke lenger laste opp en tomt til galleriet hvis den brenner.
    • For å være trygg når du bruker galleriet, er det best å holde flammene dine inne i ditt eget spill. Små barn bør ikke leke med brennende tomter, hvis ikke de er sammen med en voksen. Ha respekt for kontrollert innhold. For at det skal være enklest mulig for andre som har lyst til å laste ned tomten din, ber vi om at du ikke tar bilder med blits og ikke spiser eller drikker mens du laster opp. Mange takk, håper du koser deg med spillet.
  • Hvis en spiller erstatter en sim i en husstand med en galleri-sim eller henter en tilfeldig sim fra galleriet inn i husstanden og så laster opp husstanden på nytt, vil de opprinnelige «laget av»-dataene beholdes.
  • Delte elementer med spesialinnhold vises nå i spillerprofilen.
  • Tomter kan ikke lenger lagres som rom.
    • Det har vist seg at det er en forskjell mellom rom og tomter … og i California betyr det en formue.
  • Rom kan ikke plasseres fra galleriet hvis de lages med MOO (MO!) når vegghøyden er satt til lav og juksekoden ikke er aktivert.
    • Denne endringen fikser et generelt problem der brukerne ikke kunne plassere et rom når et «foreldreobjekt» ville bli sperret. Et eksempel er vinduer som ikke kan brukes på eksteriørvegger i kjellerrom. Hvis du prøvde å plassere et rom i kjelleren med vinduer og gardiner, ville du finne ut at du ikke kunne gjøre det, fordi gardinenes foreldreobjekt (vinduet) ble sperret.
  • Spillerne blir ikke lenger sittende fast i simskaperen når de laster ned simmer fra galleriet som har trekk de ikke har i spillet sitt.

 

Generelt (grensesnitt)

 

  • Når man legger til egne mp3-musikkfiler vises de og spilles av på riktig måte i innstillingspanelet.
  • Hvis man går ut av spillet uten å lukke spillinnstillingspanelet etter å ha brukt endringer, vil endringene fortsatt gjelde når du starter spillet på nytt.
  • Du trenger ikke lenger å zoome helt ut for å bruke designverktøyet på romskipet.
  • Vi tillater nå bevegelse ved å flytte markøren til ALLE kantene av skjermen!
    • Diskrimineringen av den nederste kanten er eliminert.
  • Markøren skal ikke lenger blinke når du holder den over genetikknappen i simskaperen.
  • Muligheten for å tilbakestille opplæringer er flyttet fra spillfanen til Annet-fanen. Hvorfor?
    • Et fundamentalt spørsmål som ble stilt til utviklerne … er opplæringer spill? Eller er de avbrudd av spill? Som du skjønner, diskuterer vi dette fremdeles, selv om resultatet av debatten førte til seier for ikke-spill-fraksjonen. Derav endringen. Det var i hvert fall bra at markedsfraksjonen (en uavhengig tredje fraksjon) ikke gikk av med seieren, ellers hadde man ved oppstart blitt avbrutt av en spørreundersøkelse som spurte «Hva synes du om opplæringssystemet?» med flervalgssvar og mulighet for å skrive et eget innlegg om saken.
  • Vi har gjort flere oppdateringer med opplæringene i opplæringspanelet.
  • Du får ikke lenger beskjed om at en hushjelp har gjort rent hjemme hos deg mens du har vært borte når den innleide NPC-en var en reparatør.

 

The Sims 4 På jobben

 

  • Nå har også romvesenutstillingsdukker tilgang til stiler, på samme måte som levende romvesener.
  • Hvis du laster ned et butikkrom fra galleriet med utstillingdukker, er det ikke lenger fare for at spillet skal krasje.
    • Utstillingsdukker i en butikk … noe så rart!
  • Vi har fikset flere problemer som førte til gjennomsiktighet og manglende teksturer når man plasserte hatter på utstillingsdukker.
  • Leger som er på jobb, går ikke lenger fra jobben for å gå på jobb, noe som hindret andre som var på jobb i å spørre leger om å ta seg av pasienter, i og med at de ikke var på jobb.
    • Så hvis du har hatt problemer med å henvise en pasient til en lege, skulle du ikke lenger ha dette problemet.
  • Vi fikset et problem som kunne hindre spillerne i å gå til byggemodus eller lagre spillet hvis de hadde 11 eller flere utstillingsdukker på en tomt og hadde slettet flere av dem med slegga.
    • Så der tenker jeg du fikk så hatten passet. Alle vet at utstillingsukker skal tas med til nærmeste atomprøvesprengningsanlegg.
  • Beskyttelsesgjerdet har ikke lenger en reversert tekstur i den ene enden.
  • Simmer i forskningskarrieren kan nå gi kollegaene sine ordre om å finne opp ting på riktig måte, istedenfor at kollegaen kan ignorere ordren.
  • Når man erstatter den avrundede delen av det avrundede gjerdet med Alltid beredt-sikkerhetsgjerdet, vil resultatet nå være som forventet.
  • Ting som ikke er på lager, vil ikke lenger kaste skygge.
  • Vi har lagt til romvesenplanter som bonussamleobjekter i hagesamlingen.
  • Visuelle effekter vedvarer ikke lenger for følgende objekter etter at de er solgt: stereoanlegg, bål, peis, dartsskive, frosker, sommerfugler, tikibar, klonemaskin, fossefall og arkademaskin.
    • Det bør bemerkes at en av gjenstandene over eksisterer i spillet. I tillegg til de andre. Faktisk eksisterer alle gjenstandene over i spillet. Det er ingen gjenstander i listen som ikke eksisterer i spillet. Hvis det var en gjenstand i listen som ikke eksisterte i spillet, ville den ikke vært der … og dermed ville den ikke eksistert.
  • Simmer som jobber i bar kan ikke lenger bruke simstrålen på baren.
    • Hvis ikke du liker å jobbe i bar, kan du bare si opp. Det er ingen grunn til å ødelegge for oss andre.
  • Det koster nå 875 simoleoner å kjøpe et kriminalitetskart.
  • Vi fikset et problem som kunne resultere i at en ettersøkt sim ikke matchet simmen beskrevet i notatblokken.

 

 

The Sims 4 Ut i naturen

 

  • Simmene skal nå kunne spille hesteskospill når de prøver å bli med på et spill som pågår.
  • Det er nå mulig å finne bier, pinnedyr og blå morfosommerfugler.

 

 

The Sims 4 Skrekkstæsj

 

  • Handlingene å tenne lys og slukke lys i et gresskar på hodet til et spøkelse er nå tilgjengelig overalt.*
    • *Overalt er begrenset til steder der spøkelset kan gå eller komme seg på andre måter. Overalt gjelder kun steder i The Sims. Overalt inkluderer ikke ulike spillmoduser som simskaperen, byggemodus eller galleriet.
  • Skjelettansiktsmaling males ikke lenger på skjegget til simmer med skjegg.
  • Simmene har det mer komfortabelt enn før når de har satt seg i et boblebad, og vil ikke flytte seg så ofte som før.
  • Skumle fester teller nå som en av festene i «Arranger 3 fester»-oppgaven i Gjestfri vert-milepælen i Festløve-ambisjonen.

 

MAC

  • Fikset flere problemer med tomter på lave grafikkinnstillinger.

 

Det var det for denne gangen. Jeg håper dere får en super desember.

Og husk at det er bedre å gi enn å få. Så vær gavmild!

 

Takk for nå, og god jul!

-SimGuruGnome

—————————

Oops, det var visst litt mer …

Heisann, folkens,

Jeg tenkte bare jeg skulle si noe om et av de viktigste problemene vi har.

Vi har hørt på tilbakemeldingene deres om ytelser og sletting av simmer (culling). Og vi kommer til å fortsette å ta oss av disse problemene, vi har til og med satt en spesiell gruppe til å jobbe med dette.

De har jobbet med å optimalisere lastetider, redusere minnebruk og forbedre ytelsene … men hva med fjerning av simmer? Dette gjøres på grunn av de tre faktorene jeg nevnte: lastetid, minnebruk og ytelse.

 

  • Ut i naturen brukte kompatibilitetsregionfilteret vårt i for stor grad (når vi trenger en sim til noe, bruker vi et filter for å finne en som som passer). Så når filteret ikke kunne finne en som tilfredsstilte kravene nøyaktig (mann, miksologiferdighet på 5, ung voksen), lagde det en ny sim som passet rollen istedenfor å vise litt fleksibilitet (miksologiferdighet på 4 eller 6 burde også duge).
    • Så brukte vi den samme logikken mer generelt i spillet. Dette har redusert antallet simmer som blir laget, uten at du som spiller vil legge merke til det.
  • I På jobben implementerte vi romvesener, og et av kravene var å kunne ha forkledde romvesener. Det viste seg at vi lagde MANGE forkledde romvesener. Ikke med vilje, men det var en nedkjølingsperiode som medførte at simmer ikke kunne dukke opp på nytt før det hadde gått en viss tid. Systemet lagde forkledde romvesener oftere enn nedtellingen, og derfor ble det laget nye simmer hver gang. Vi har nå justert dette, og på den måten fått bedre ytelser.
  • Vi har brukt tid på å optimalisere lyset for å få bedre ytelser i byggemodus.
  • Vi har fjernet en dataduplisering som inntraff mellom selve spillet og simskaperen, og på den måten spart rundt 50 KB per sim.
    • Jo mindre data det er snakk om her, desto fortere kan informasjonen om en sim lastes.
  • Vi fant ut at det var uforholdsmessig stor minnebruk i forbindelse med utstyrslistene. Det viste seg at NPC-er, som ikke trenger å vite nøyaktig hva de har i utstyrslistene sine, hadde med seg store mengder data, av og til flere hundre ting, noe som resulterte i lang lastetid og stor minnebruk når NPC-en ble laget.
    • Nå henter ikke NPC-er inn gjenstandene i utstyrslistene sine før de trengs. Dette ga bedre ytelser i testene.

Dette er noen av de spesifikke problemene vi har tatt oss av i det siste, med mål om å gjøre spillet mer stabilt og yte bedre. Vi jobber konstant med ytelser, minne og lastetider – dette er noe av det vi prioriterer høyest. Og selv om vi ikke alltid har tid til å svare på alle henvendelser, vil vi gjerne ha tilbakemeldinger.

Takk skal dere ha!

SimGuruGnome

Mitt navn er Simon, og jeg er Webmaster og daglig leder inne på Simskrystallen. Jeg opprettet Simskrystallen i januar 2012. Om du lurer på noe eller ønsker å sende inn tips til Simskrystallen, kan du sende det til: redaksjon@simskrystallen.no

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonner
Varsle om
guest
Navnet ditt publiseres offentlig. Om du ønsker å være anonym, kan du f.eks bruke fornavn eller ett kallenavn.
Din Epost publiseres ikke offentlig. Eposten brukes for å gi beskjed om kommentaren din har blitt godkjent/avslått. Hvis du trykker på bjellen, vil du også kunne få varsel om når du har fått svar på kommentaren din.
Alderen din publiseres offentlig. Om du ikke ønsker å oppgi dette, lar du bare dette feltet stå tomt.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
0
Sul sul! Del gjerne tankene dine med oss i kommentarfeltet.x
()
x
Hopp til verktøylinje