Offisiell blogg,  The Sims 4

SimGuru i søkelyset: SimGuruGraham

Lyst til å vite mer om den fantastiske gjengen som jobber med The Sims 4? Gode nyheter! Vi starter en ny serie der vi setter simguruene i søkelyset! Vi snakker med folk som jobber i The Sims Studio og stiller dem spørsmål om livet, lidenskaper og ikke minst: hva slags iskrem de liker best.

Nå skal vi ta en prat med SimGuruGraham!
Graham_HeadshotCloseUp_March2011Kan du fortelle litt om deg selv?
Hei! Jeg heter Graham Nardone og er en av produsentene hos The Sims Studio. Du kjenner meg kanskje som @SimGuruGraham på Twitter eller på forumet, der jeg ofte prater med andre Sims-fans. Jeg har jobbet med The Sims i 7 år nå, og det er lett å huske, fordi jeg begynte samme dag som The Sims 3 ble lansert. Før jeg kom til EA, begynte jeg i spillbransjen som kvalitetskontrolltester på actionspill og tredjepersonsskytespill. Noen synes kanskje at dette er en merkelig bakgrunn til å skulle begynne å jobbe med The Sims, men jeg tror alle i studioet har med seg sin egen, unike identitet og sine egne interesser, og at det er dette som gjør The Sims til en så levende livssimulator.

Hva gjør du på jobben med The Sims 4?
Som produsent får jeg gjøre litt av hvert, og det er akkurat det jeg liker aller best med jobben. Hver dag har med seg nye utfordringer og nye folk fra nye fagfelter å jobbe med, og det er alltid muligheter til å lære noe nytt og vokse med rollen. Som en slags joker, er det viktig for en produsent å komme seg ut blant de andre i teamet og kommunisere med alle som jobber med de forskjellige funksjonene i spillet. Jo mer jeg forstår av utfordringene de står overfor, desto bedre er jeg rustet til å ta avgjørelser som påvirker det endelige produktet spillerne får.

For øyeblikket holder jeg på med stæsjpakkene vi lanserer til The Sims 4, som jeg etter hvert har blitt veldig glad i å jobbe med. I og med at stæsjpakker er mindre innholdspakker, kommer vi oss fort gjennom produksjonssyklusene og har alltid noe nytt og interessant å jobbe med, og vi får anledning til å bruke det vi lærer umiddelbart på nye prosjekter. Jeg er med på alt som skjer, fra de første designsamtalene til å eliminere den siste programfeilen før vi lanserer.

Hva er det beste med å være simguru?
Jeg har tidligere ikke hatt så mange muligheter til å reise utenfor Nord-Amerika, men nå har jobben som simguru gitt meg sjansen til å dra rundt i verden. Det er helt herlig å treffe spillerne og pressen og å få representere den harde innsatsen til alle som jobber i studioet. Spesielt den siste biten er viktig for meg, fordi folk ofte gir all æren for et spill til én enkelt person, når det egentlig er et helt team som står bak, og som det ikke hadde blitt noe spill uten.

Det er kjempegøy å være på produsentturer, og jeg får også anledning til å snakke med spillere som tar seg tid til å dele hva de synes om spillet vi jobber med. En av rollene mine er å være internt talerør for spillerne, og jeg prøver alltid å formidle spillernes meninger når jeg kommer hjem til studioet. Når jeg tenker tilbake på turene, er det mange minner som melder seg, om det er å presentere spillet på en diger scene på Gamescom foran titusenvis av folk, å bli tatt med til en fancy iskrembutikk i Frankrike eller å delta på fotoshoot med en dingo i Australia, alt sammen er erfaringer jeg blir glad av å tenke på.

SimGuruGraham_avatar

Hva liker du best med The Sims?
Som tenåring brukte jeg ofte tid på redigeringsverktøyene i forskjellige dataspill. Jeg har alltid likt det, og jeg håpet at jeg skulle få anledning til å gjøre det som jobb en dag. Jeg endte opp med å følge en annen vei mens jeg fullførte utdannelsen, men jeg er fremdeles nysgjerrig på å utforske disse verktøyene og bygge spillområder som dukker opp i tankene. Sånn sett er byggemodus i The Sims et naturlig sted for meg. Dette er delen av spillet jeg liker aller best, og jeg synes det er fantastisk å se hva spillerne får ut av å bygge. Et av de stolteste øyeblikkene jeg har hatt mens jeg har jobbet med The Sims, var å lage noen av gravkamrene som fulgte med The Sims 3 Reisefeber, som egentlig var en oppfyllelse av barndomsdrømmen om å lage spillmiljøer i et profesjonelt produsert spill. Men spillerne klarer alltid å overgå oss, og et av de beste eksemplene på dette er de helsprø husbåtene folk kom opp med da The Sims 3 Øyparadis ble lansert.

Hva slags iskrem liker du best?
Jeg har ikke noen favorittsmak, jeg velger som regel en i farta. Når det er sagt, må jeg kanskje nevne sjokoladekaramell. Det er en av få smaker du finner i butikken som kombinerer karamell med sjokolade, og jeg synes den er mye bedre enn den mer vanlige kombinasjonen av karamell og vanilje.

Mitt navn er Simon, og jeg er Webmaster og daglig leder inne på Simskrystallen. Jeg opprettet Simskrystallen i januar 2012. Om du lurer på noe eller ønsker å sende inn tips til Simskrystallen, kan du sende det til: redaksjon@simskrystallen.no

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonner
Varsle om
guest
Navnet ditt publiseres offentlig. Om du ønsker å være anonym, kan du f.eks bruke fornavn eller ett kallenavn.
Din Epost publiseres ikke offentlig. Eposten brukes for å gi beskjed om kommentaren din har blitt godkjent/avslått. Hvis du trykker på bjellen, vil du også kunne få varsel om når du har fått svar på kommentaren din.
Alderen din publiseres offentlig. Om du ikke ønsker å oppgi dette, lar du bare dette feltet stå tomt.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
0
Sul sul! Del gjerne tankene dine med oss i kommentarfeltet.x
()
x
Hopp til verktøylinje