BAK KULISSENE HOS THE SIMS MOBILE: HILS PÅ TEAMET
The Sims Mobile er nesten klart til lansering! For å markere hvor mye vi gleder oss, vil vi gjerne presentere to av teammedlemmene som jobber hardt for å gjøre spillet til noe helt spesielt. Det skjer masse bak kulissene, og det kan hende du er nysgjerrig på hva utviklerne driver med, hvordan de påvirker spillet og hva de gleder seg mest til å dele med spillerne. Hils på SimGuruAzure og SimGuruRiley.
Hva gjør dere på The Sims Mobile- teamet?
SimGuruAzure: Hei på dere, alle som spiller The Sims! Jeg jobber som innholdsprodusent for The Sims Mobile. Jeg arbeider hovedsakelig med illustratører og designere for å lage klær, gjenstander og spillfunksjoner, som motebutikken.
SimGuruRiley: Jeg hjelper illustrasjonsteamet med å lage innhold som ser bra ut. Jeg hjelper til med å fikse ting som er ødelagt, og av og til lager jeg småkaker.
Vi vet at dere jobbet med The Sims til PC tidligere. Hvordan er utviklingstempoet for The Sims Mobilesammenliknet med The Sims?
SimGuruAzure: Det er mange likheter mellom de to spillene, men har vært spesielt moro å få muligheten til å jobbe med et spill som har hatt tid til å vokse og utvikle seg gjennom en sniklansering, som The Sims Mobile. I flere måneder har vi fulgt med på hvordan spillere bruker spillet, samlet inn tilbakemeldinger og finjustert spillfunksjoner for å gi alle et skikkelig fett mobilspill. Å få så inngående innsikt i spillernes opplevelse før spillet lanseres har vært helt spesielt. Jeg har aldri hatt muligheten til dette før, og det har definitivt vært noe av det beste med å lage dette spillet.
SimGuruRiley: OMG! Det er helt vilt. Vi jobber så mye fortere! Og det er skikkelig kult! Teamet er mindre, så vi kan ha uformelle møter for å løse problemer og så teste løsningen samme ettermiddag.
Hva gleder dere dere mest til når spillet lanseres over hele verden?
SimGuruAzure: Jeg gleder meg mest til å se videoer av simmene og husene folk lager med verktøyene vi har gitt dem. Jeg har som regel et mentalt bilde av det jeg tror nettfellesskapet kommer til å lage, men jeg blir alltid slått i bakken av folks kreativitet! På lanseringsdagen kommer jeg til å være på Twitter og YouTube hele tiden for å prøve å finne kule ting å sende til teamet, så de kan se hva folk lager med spillet. Det er en spesiell og morsom tid for oss, og vi har et nært forhold til nettfellesskapet.
SimGuruRiley: Å høre hva spillerne synes! Jeg håper de liker funksjonene vi kommer til å lansere i tiden som kommer. Jeg gleder meg til å kunne endre spillet for å gjøre det slik nettfellesskapet vil ha det, og til å fortsette å bygge videre på det vi allerede har.
Hva har vært mest overraskende under utviklingen så langt?
SimGuruAzure: Jeg ble skikkelig overrasket over hvor raskt teamet greide å reagere. Alle som har spilt spillet etter sniklanseringen, vet hvor mye vi har endret på i løpet av de siste månedene. Så fort vi har sett en mulighet til å kaste oss rundt og gjøre spillet bedre, har vi begynt å jobbe med en løsning. Det er fantastisk å kunne reagere så raskt.
SimGuruRiley: Det mest overraskende for meg var hvor mye vi greide å utrette på så kort tid. Noe av det jeg har likt best å jobbe med, har vært funksjonen med risikable handlinger. Vi hadde en haug med utfordringer vi ikke hadde taklet tidligere, og noen av dem var skikkelig vanskelige, men vi jobbet sammen for å løse dem. Jeg tror prototypen på denne funksjonen fungerte i spillet etter bare to uker.
Hvilke råd vil dere gi til folk som har lyst til å utvikle spill på mobil for første gang?
SimGuruAzure: Jeg tror det viktigste jeg har lært, er hvor avgjørende det er å være fleksibel. Utviklerne bruker mye tid på spillfunksjonene våre, og vi elsker dem, de er som babyene våre! Men hvis du implementerer en funksjon, og spillerne ikke liker den, er du nødt til å endre den, spesielt i mobilspill. Så det er viktig å være lidenskapelig og elske det du jobber med, men du må også være villig til å gi slipp på ting og endre strategi hvis ikke det du har gjort fungerer.
SimGuruRiley: Det er et vanskelig spørsmål. Det er så mange forskjellige typer spill og så mange forskjellige roller i et team. Jeg vil kanskje si å konsentrere deg om det du liker å drive med og alltid prøve å jobbe med bra folk. Spenningen jeg følte i å få et nytt problem å løse, og menneskene som hjalp meg mens jeg fomlet meg frem, har vært noe av det beste jeg har opplevd i karrieren.
Hva er yndlingsretten deres?
SimGuruAzure: Jeg elsker poteter. Helt seriøst. Pommes frites, potetmos, gratinerte poteter, bakte poteter. Poteter er fantastisk! Og kake.
SimGuruRiley: Jeg elsker alt! Vent. Ikke brokkoli. Definitivt ikke brokkoli. Men hvis jeg må velge, må jeg nok si pannekaker. Jeg liker pannekaker uten noe som helst på. Jeg lager pannekaker til frokost nesten hver eneste lørdag.