Spilleguider og tutorialer,  The Sims 4

The sims 4 jungeleventyr – Gjennom jungelen

I denne gjennomgangen så vil jeg forklare veien til tempelet, og hva som kan skje når du må ta noen valg når du kommer til nye steder og fellene du vil finne i tempelet. Altså, en ting er sikkert å visst, vært forbredt og vær godt utstyrt før du går inn!

HVORDAN FINNE SKATTER

Du kan finne dem overalt etter du har gått inn den første porten. Skatter kan bli funnet på innsiden av tempelet, men noen ganger får de deg til et tilfeldig sted. Du må være sikker på at du får alle før du forlater tempelet etter du har fullført et tempel. Du kan finne mange forskjellige skatter: Simleoner, omiscan-skatter, relekvier, gjenstander, eventyrutstyr og fossiler. Skattene vil resette seg selv hver gang for de diverse stedene når du fullfører tempelet eller simmen din tar en ny ferie i Salvadoria.

GÅ IGJENNOM PORTENE PÅ VEI TIL TEMPELET

Hver gang du går igjennom en ny port vil du få en utfordring. Simmen din er da i en situasjon hvor han/hun må ta et valg. Det første og siste valget vil alltid gi samme situasjon for den utfordringen. Når du velger det andre valget så gambler du. Resultatet avhenger av hvor god ferdighet du har på den ferdigheten som er nevnt under. Det betyr ikke at hvis du er i level 10 i trening for eksempel at det vil bli positivt for det er alltid en sjanse for at det går galt.

Hver gang simmene reiser på ferie vil portene og templene restarte. Under har vi et lite sammendrag av de mulige utfall når du velger 1 av disse 3 mulighetene.

MYSTISK PIDESTALL #1
Langt inne i jungelen er det noe som ser ut som en eldgammel pidestall. På toppen ligger det en blank skatt, tydeligvis plassert der som en slags offergave. Den bare ligger der. Så … skal simmen din ta den eller la den ligge?
VALGMULIGHETER:
La det være
     Simmen blir ukomfortabel etter å nesten ha blitt spydd ill på
Ta den (Gode ferdigheter innen selvadorisk kultur gir bedre resultater)
    Positivt: Du får tatt skatten.
    Negativt: Ingen endringer
Dytt den bort med macheten (Bruker opp macheten)
    Du får skatten.

 

 

MYSTISK PIDESTALL #2
Simmen din trekker til side et teppe med slyngplanter og oppdager en merkelig lysning i jungelen. Det er en pidestall med en relikvie på toppen, omgitt av en sirkel totemer. Totemenes ansikter har en skremmene mine som gjør simmen din redd.

Skal han/hun snu eller sjekke totemene?

VALGMULIGHETER:
La det være
     Simmen går en lang runde i jungelen for å unngå pidestallen og blir sliten.
Sjekk ut totemer (Gode fingerferdigheter gir bedre resultater)
     Negativ: Simmen blir forgiftet av giftpil
     Postitivt: Får med seg relekvie.
Desarmer totemer (Bruker opp brannskum)
     Bruk brannskum til å sprute på pidestallene, og du kan trygt komme frem til relekvien.

MYSTISK EGG
Simmen din kjemper seg igjennom jungelen da hun nesten snubler i et stort, undelig egg som ligger på bakken. Hvem vet hva slags skapning som skjuler seg på innsiden! Hva skal hun gjøre?
VALGMULIGHETER:
La egget være
     Får anspent humør etter å ha blitt angrepet av å møte en utenomjordisk skapning.
Undersøk merkelig egg (gode ferdigheter i rakettforskning gir bedre resultater)
     Negativt: blir svidd av en utenomjordisk skapning
     Positivt: Du kjenner igjen skapningen og får en ting til aliensamlingen din.
Dytt borti egget med blomsten (Bruker opp juvelblomst)
     Egget klekker og du får en ting til aliensamlingen din.

 

OBSERVANT OBSERVERER
På tur igjennom jungelen observerer simmen din fuglene som flyr mellom trærne da han/hun nesten snubler i et merkelig egg. En rovfugl sitter på en grein i nærheten og ser sultent på egget.

Hva skal simmen din gjøre?
VALGMULIGHETER
Prøv å skremme vekk fugl
     Egget klekker men simmen er redd for dyret og blir trist
Følg med på egget og beskytt det (Gode ferdigheter i arkeologi gir bedre resultat)
     Negativt: Du sovner mens du passer egget og går glipp av noe historisk.
     Positivt: Beskytter egget og får det til en trygg plass
Sprut på fuglen (Bruker opp drakes brannskum)
     Få egget i trygghet og mottar en velsignelse.

 

OG SÅ, HELT PLUTSELIG: DOVENDYR! #1
Simmen din er i ferd med å kjempe seg igjennom jungelen da han/hun plutselig får øye på en gjeng med dovendyr som stirrer tilbake mot henne med vaktsomme blikk.

Skal han/hun finne en annen vei, eller gå igjennom flokken?
VALGMULIGHETER:
Ta en annen rute
     Blir ukomfertabel etter å ha blitt klort av flaggermus.
Vandre med dovendyrene (Gode karismaferdigheter gir bedre resultater)
     Negativt: Simmen din vil skremme dovendyrene og gå inn i en sverm av    flaggermus og vil bli ukomfertablel.
     Positivt: Vandre med dovendyrene og motta en relikvie
Tilby juvelblomst (Bruker opp juvelblomst)
     Dovendyrene vil ta med simmen din til et nydelig sted hvor du kan finne en relikvie.

OG SÅ, HELT PLUTSELIG: DOVENDYR! #2
Da simmen din runder et hjørne, blir det plutselig helt stille. Han/hun ser opp og legger merke til en gjeng med dovendyr sin stirrer på han/hun. Simmen din blir distrahert et øyeblikk, går rett på en lav grein og skremmer opp en gjeng med ildfluer, som flyr mot dovendyrene og begynner å plage dem og svi pelsen deres.

Hva skal simmen din gjøre?
VALGMULIGHETER:
La naturen være
     Simmen din angrer på å ikke ha hjulpet dovendyrene.
Distraher fluene med dans (Gode ferdigheter innen selvadorisk kultur gir bedre resultat)
     Negativt: Simmen blir flau over danseferdighetene og løper før noe mer skjer.
     Positivt: Fluene blir distrahert og dovendyrene gir deg en krystall som du kan ta med hjem.
Sprut på fluene (Bruker opp Drakes brannslukker)
     Skremmer fluene. Dovendyrene etterlater noen få krystaller til simmen din.

JAGUAREN VED INNSJØEN #1
På vei igjennom jungelen får simmen din øye på en jaguar som ser ut som om den er i ferd med å angripe noe ved bredden av en innsjø.

Skal han/hun snike seg vekk eller bli og se hva jaguaren pønsker på?
VALGMULIGHETER:
Snik deg vekk
     Du prøvde å snike deg vekk men endte heller opp i en flaggermushule
Se på jaguaren (Gode fiskeferdigheter gir bedre resultater)
     Negativt: Du sklir ned en skråning og blir fulgt etter av en flaggermussverm
     Positivt: Du ser på jaguaren få en fisk, men fikk flaggermus rundt seg. Du tar med den sjeldne fisken hjem.
Hjelp jaguaren (bruker opp vampyrflaggermusagn)
     Simmen din slipper ut fluer som hjelper jaguaren med å få flere fisk, men jaguaren blir skremt av flaggermus. Du tar med deg fisk hjem.

JAGUAREN VED INNSJØEN #2
Simmen din hører en knurrelyd, snur seg sakte og får øye på en jaguar som patruljerer gjennom jungelen med noe skinnende i munnen. Katten har ikke sett simmen din ennå.

Skal han/hun slutte å bevege seg og vente på at den går sin vei eller prøve å skremme den?
VALGMULIGHETER:
Stå stille
      Jaguaren er på vei mot deg, men hører en lyd fra motsatt retning og går etter lyden. Simmen blir anspent.
Skremmende jaguar (Gode fysiske ferdigheter gir bedre resultat)
      Negativt: Simmen bommer og får skrubbsår.
      Positivt: simmen får tak i objektet etter å ha hoppet og brukt kvist.
Skrem med brannslukker (Bruker opp Drakes brannslukker)
      Bruker opp brannslukker for å få krystall.

MØTE MED FLODSVIN
Da simmen din kommer ut i en lysning med et vannhull, ser han/hun en liten familie med flodsvin som har kommet for å drikke. De er kjempe søte, selv om den minste ikke ser helt pigg ut.

Skal simmen din prøve å finne ut hva som er galt eller la dem være i fred?
VALGMULIGHETER
Se på og nyt
      Simmen din blir trist fordi den ikke kunne hjelpe flodsvinet.
Gå rolig frem (Gode karismaferdigheter gir bedre resultat)
      Negativt: Blir bitt i armen av flodsvinet, etter å prøve å hjelpe.
      Positivt: Simmen din vasker flodsvinet og får den til å føle seg bedre.   Han/hun ser noe skinnende i vannet og tar det med.
Helbred skadet flodsvin (Bruker faradayspreder)
     Flodsvinet forsvinner avgårde i vannet, og simmen din ser noe skinnende og tar det med hjem.

FLODSVINET OG BIENE
På vei gjennom jungelen kommer simmen din over en liten gruppe flodsvin som står rundt et vannhull. Mens han/hun står å observerer dem, ser han/hun at et av dem er på vei mot en stor biesverm. Flodsvinet virker ikke som om det er oppmerksom på faren som truer.

Hva skal simmen din gjøre?
VALGMULIGHETER:
Vent og se
      En biesverm angriper simmen din.
Skrem vekk biene (Gode fysiske ferdigheter gir bedre resultater)
      Negativt: En biesverm angriper simmen din og simmen blir ukomfortabel
      Positivt: Distraher biene og flykt. Du finner en skatt på veien mens du prøver å få igjen pusten.
Vift med blomst (Bruker opp juvelblomst)
      Distraher biene og finn en skatt.

FORLATT PAKNING
Simmen din kommer til noe som ser ut som en forlatt leirplass. Det er tydelig at det har vært en annen eventyrer her, ettersom noen har lagt igjen en gammel, slitt ryggsekk og det er rester av et lite bål. Det kan hende det er noe verdifullt i sekken … eller noe farlig!

Skal simmen din undersøke?
VALGMULIGHETER
La det være
      Simmen blir anspent av å unngå skorponstikk
Let etter nyttig utstyr (Gode logiske ferdigheter gir bedre resultater)
      Negativt: Det er en giftig skorpion i baggen som kommer ut og angriper simmen din og simmen får ett bitt i armen.
      Positivt: En giftig skorpion kommer ut av baggen, men forsvinner retning skogen. Du finner nyttig utstyr.
Let med macheten (Bruker opp macheten)
                                                                                                 En giftig skorpion forlater baggen og du kan få nyttig utstyr.

FORLATT LEIRPLASS
Simmen din er på vei gjennom den tykke jungelen da han/hun snubler over en leirplass. Stedet er ganske avsidesliggende, og han/hun ser ingen i nærheten, men han/hun er ikke sikker på om leiren er forlatt
VALGMULIGHETER:
 – Unngå leirplassen
      Simmen vil bli anspent etter et møte med en annen sim.
Se deg forsiktig rundt (Gode fysiske ferdigheter gir bedre resultater)
      Negativt: Simmen vil bli anspent etter møte med en annen sim.
      Positivt: Får tingene som er der, men blir jaget av en annen sim.
Bevæpne deg med isolasjonspulver (Bruker opp lynisolasjonspulver)
      Bruk lynisolasjonspulveret til å ta med deg tingene som er der.

 

 

ARKEOLOG I NØD
Simmen din kjemper seg gjennom jungelen da han/hun kommer over en trist arkeolog som ser ut som om hun har mistet sekken sin i kvikksand.

Skal simmen din stoppe for å hjelpe?
VALGMULIGHETER:
  – Fortsett å gå
       Går da igjennom kvikksand og blir utrolig sliten.
  – Fisk opp baggen (Gode fiskeferdigheter gir bedre resultater) 
       Negativt: Simmen ender opp med å bli flau av fiskefeil for å ikke klare å få baggen opp av kvikksanden.
       Positivt: Få sekken ut av kvikksanden og motta en liten ting.
  – Bruk blomsterstilk for å hente bag (Bruker opp juvelblomst)
       Hjelper en arkeolog og får en liten ting med deg tilbake.

 

KVIKKSAND!
Simmen din snubler og mister ryggsekken med personlig utstyr i kvikksand. Skal han/hun strekke seg ut etter den eller la den synke?
VALGMULIGHETER:
  – Gi slipp
       Simmen blir trist av å miste feriebilder
  – Ta den (gode logikkferdigheter gir bedre resultat)
      Negativt: Blir sint etter å ha mistet sekken.
      Positivt: Får tak i sekken og enda mer turutstyr
  – Bruk macheten til å ta baggen (Bruker opp machete)
       Får tak i sekken, men mister macheten. Blir utslitt og legger seg på en haug med turutstyr.

 

 

KJØTTETENDE SLYNGPLANTER! #1
Simmen din får øye på et eller annet som glitrer, og han/hun ser at det er et eller annet som ligger mellom et virvar av slyngplanter. Etter hver som han/hun kommer nærmere, legger han/hun merke til at slyngplantene beveger seg på en truende måte, og at det ligger en gammel støvel mellom dem. Er dette et tegn på at en annen eventyrer har hatt skikkelig uflaks?

Skal simmen din prøve å få tak i det som glitrer, eller la den truede planten være i fred?
VALGMULIGHETER:
La skatten være
      Blir anspent av møte med kjøttetende slyngplante
Hent skatten (Gode ferdigheter i hagearbeid gir bedre resultater)
      Negativt: Blir forgiftet av en giftig gass som slyngplantene spruter ut
      Positivt: Simmen vet hvordan man skal unnslippe de giftige plassene på planten og vipps, skatten er din.
Distraher med fluer (Bruker opp flaggermusagn)
      Distraherer planten med flaggermusagn og får skatten.

KJØTTETENDE SLYNGPLANTER! #2
Simmen din har det supert på tur i jungelen. Plutselig hører han/hun en som som skriker et lite stykke unna. Han/hun spurter i en retning av skrikingen og finner en sim som blir truet av en kjøttetende plante!

Hva skal han/hun gjøre?
VALGMULIGHETER:
Ta tak i simmen og løp
      Simmen blir ukomfortabel etter å ha sklidd i gjørmen.
Lag en avledningsmanøver (Gode fingerferdigheter gir bedre resultater)
Forvirr plante med edderkoppfjerner (Bruker opp doktor Parkers edderkoppfrastøter

Navnet mitt er Alexandra, er 21 år. Jobber en del, samt går på skole. Eier ikke noe fritid :)) neida, på fritiden er jeg med venner eller sitter å oversetter her eller selvfølgelig spiller sims:)

0 0 stemmer
Artikkelvurdering
Abonner
Varsle om
guest
Navnet ditt publiseres offentlig. Om du ønsker å være anonym, kan du f.eks bruke fornavn eller ett kallenavn.
Din Epost publiseres ikke offentlig. Eposten brukes for å gi beskjed om kommentaren din har blitt godkjent/avslått. Hvis du trykker på bjellen, vil du også kunne få varsel om når du har fått svar på kommentaren din.
Alderen din publiseres offentlig. Om du ikke ønsker å oppgi dette, lar du bare dette feltet stå tomt.

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Vis alle kommentarer
0
Sul sul! Del gjerne tankene dine med oss i kommentarfeltet.x
()
x
Hopp til verktøylinje