The Sims 4: Hvordan er StrangerVille etter historien?
The Sims 4 StrangerVille er den første add-on-pakken for hovedserien av The Sims PC-serien som introduserer en historiemodus. StrangerVille Mystery-historien er en stor del av det som følger med denne pakken. Dette etterlater naturligvis noen spillere som lurer på om StrangerVille har stor replay-verdi. Hva er det å gjøre etter at din Sim har spilt gjennom hovedhistorien? Er StrangerVille bare en engangs spillopplevelse?
Jeg var nysgjerrig på dette selv. Med en spennende og historiedrevet pakke, så var det også viktig for meg at StrangerVille var noe jeg kunne nyte lenge etter at historien var over. Jeg ville ikke miste den gode sandkasseopplevelsen som The Sims er kjent og elsket for. Jeg bestemte meg for å tilbringe litt tid i StrangerVille etter å ha fullført historien for å se nøyaktig hva livet etter StrangerVille var, med fokus på ting som min Sims kunne gjøre med StrangerVille-innhold utenfor historien.
Profersjonell Freelanse Spion?
Jeg elsket absolutt å kunne plante bugs og spionere på samtaler under historien, men jeg var bekymret for at denne funksjonen ville være helt ubrukelig når historien var over. Jeg ble positivt overrasket over å se at det var feil. Simmer kan fortsette å bruke bugs og overvåkingsstasjonen etter at historien slutter å bygge logikkferdigheten, og gjøre et bra lønnsoverskudd i tillegg.
Simmer kan plante en bug på enhver Sim de møtes, ikke bare militærpersonell og forskere. Lytte på samtalene med overvåkingsstasjonen kan føre til mange overraskende og saftige godbiter med informasjon. Når simmen har et lydopptak av en sim i deres beholdning, kan de enten beholde det som bevis for å selge på Curio Shop, eller bruke det til å utpresse simmen for noen simelioner.
Min Sim plantet en bug på fattige Cassandra Goth og tok opp at hun tilsto for tyveri. Da min sim invitert henne over, utpresset hun Cassandra ved hjelp av lydopptaket hun hadde gjenopprettet, og Cassandra hostet litt over 100 for å holde hennes hemmelighet hemmelig. Med tanke på at bug’sa koster 25 per stykk, er det potensial for å leve av å spionere på Sims, eller i det minste tjene litt ekstra penger på siden.
Bli med i millitæret
Militærkarrieren er knyttet til hovedhistorien, men simmene dine kan stige til toppen av denne karrieren uten å røre historien. Simmene dine trenger ikke å være med i militæret for å kunne spille gjennom historien. Militærkarrieren er en fullt fungerende karriere utenfor historien. Simmene dine kan nyte alle fordelene med denne helt nye karrieren, uansett hvilken verden de bor i, eller hvor involverte de er med StrangerVille mysteriet.
Militærkarrieren fungerer på samme måte som Stil-influencer karrieren i basisspillet. Simmen din kan velge å dra for å jobbe skift, eller bli hjemme og fullføre en rekke karrieremål hver dag for å kunne utvikle seg. En fordel i den militære karrieren som jeg personlig elsker, er evnen til å tjene medaljer og merker, som kan vises i et spesielt skjermbilde som simmen din mottar tidlig i karrieren som en belønning.
Beundring av medaljer i displayet gir simmen din et trygg humør, så det er en god måte å gi humøret et raskt løft.
Sparring
En av de nye spillobjektene som følger med i StrangerVille, er den nye B64 treningsroboten. Funksjonen til roboten er lik konseptet til boksesekken i basespillet, men treningsroboten er mye mer avansert og kommer med sitt eget sett med originale animasjoner. Det er altså ikke bare et «re-skin» av boksesekken. Den fungerer som et helt nytt objekt.
Treningsbenken er knyttet til den militære karrieren, men simmer trenger ikke å være i militærkarrieren for å bruke treningsbenken. Enhver sim kan trene sparring med roboten og til og med få en venn bli med på treningsøkten. Sparring med treningsroboten bygger den atletiske ferdigheten. Simmer i den militære karrieren kan også øve på å gi ordre til treningsroboten for å bygge karisma ferdigheten sin. Å gi ordre er det eneste samspillet på treningsbiten som er begrenset til simmer i den militære karrieren.
Det er en annen variant av B64 treningsroboten som kan låses opp ved å gå videre i den militære karrieren.
Bli betalt for bevis
Selv om StrangerVille har blitt reddet, er det nok av simmer i StrangerVille som er veldig interessert i å samle all informasjonen de kan om nøyaktig hva som skjedde i den hemmelige labben. Simmen din kan fortsette å samle bevis rundt byen for å selge på Curio Shop, for å få litt ekstra penger.
Å selge bevis til Curio Shop er ikke bare et morsomt tidsfordriv, men kan vise seg å være en anstendig måte å lage et levebrød på hvis simmen din er dedikert nok. Bli en hemmelig informant til alle lokale konspirasjonsteoretikere på egen hånd.
Merkelige hagevekster
De irriterende plantene som forårsaket alle slags problemer kan være helt harmløse nå, men for de lidenskapelige botanikere blant oss, kan disse bisarre plantene dyrkes, dyrkes og høstes selv etter at historien er over. Kjøp noen bizarre frukter fra Curio Shop og plant dem hjemme. Vann og ta vare på dem akkurat som du ville gjort med dine andre planter og se dem blomstre. Gjødsle dem for å øke kvaliteten og verdien.
Når det er tid for å høste, er det best å ikke stille for mange spørsmål om nøyaktig hva dine kjøpere har til hensikt å gjøre med lageret av bisarre frukt du selger …
Kurer eller infiser simmer
Vaksiner og bisarre frukt er fortsatt tilgjengelige etter at historien er ferdig. Dette gjør at du kan fortsette å spille med den skjulte infiserte egenskapen så mye eller så lite som du vil så lenge du vil. Er det fortsatt noen simmer som vandrer og spyr ut kryptisk tull om «Moren» som du ikke vil ha noe å gjøre med lengre? Utfør noen få vaksiner og returner dem til deres normale selv.
Eller kanskje StrangerVille har blitt litt for kjedelig, og du ønsker å gjøre ting interessant igjen. Bare mat litt bisarre frukt til simmer for å gi dem den skjulte infiserte egenskapen og se galskap i StrangerVille igjen! Hvor rart eller normalt StrangerVille blir etter at historien er ferdig, er helt opp til deg.
Nyt unike værfenomener
Vi vil ikke spolere noe for de som leser dette før de har fullfører historien, men det er nok å si at det er en måte å justere været i StrangerVille når historien avsluttes. Selv om du ikke har sesong-utvidelsespakken, vil du kunne nyte mer eller mindre rare værmønstre mens du er i StrangerVille. Juster til ønsket nivå av rarhet så ofte du vil. Å være i stand til å kontrollere været i StrangerVille er perfekt for å fortelle historiene dine på din måte.
Lev et normalt liv
Bare fordi StrangerVille er rart, betyr det ikke at alle de simmene som bor der må være det. StrangerVille er en fullstendig boligverden med 11 redigerbare tomter som er opp til deg å gjøre hva du vil med. Ikke glem det; StrangerVille er en tilleggspakke som er ment å integreres i resten av dine simmers liv.
Flytt inn eller bare dra på besøk hvis du heller vil det. Møt nye simmer. Få venner. Gifte seg og lage en familie. Forfølge hobbyer og nyt innhold fra andre tilleggspakker du kanskje eier mens du nyter alt StrangerVille har å tilby samtidig! Alt du kan gjøre i resten av spillet, kan du også gjøre i StrangerVille!