Guide: The Sims 4 StrangerVille-historien:
SPOILER! Før du leser videre må du være obs på at denne artikkelen inneholder spoilere. Leser du videre er det på eget ansvar.
The Sims 4 StrangerVille er den første pakken til The Sims 4 PC som introduserer en historie. I StrangerVille-mysteriet vil simmene dine legge merke til at beboere i StrangerVille er påvirket av en infeksjon som er forstyrrende, og du må følge ledetrådene for å finne kilden til infeksjonen og ødelegge den. Denne historien er valgfri; hvis du velger å ikke gå igjennom historien når du kommer til StrangerVille, så vil det heller ikke bli så mye for simmen din. Byen vil selvfølgelig forbli litt merkelig, og hvis du vil bli kvitt alt det merkelige og ha alt som normalt må du spille igjennom historien.
Her er det en gjennomgang av hvordan du gjør det!
Del 1: StrangerVilleVelkommen til StrangerVille. «Det eneste som er rarere enn simmene her, er floraen.» Kort tid etter at du har flyttet inn begynner du å skjønne byens slagord. Noen blant de lokale beboere er mistenksomme, og det er oppsiktsvekkende mange soldater og forskere i byen. Prøv å spørre folk om StrangerVille. Det kan hende de kan bidra til å kaste lys over den merkelige situasjonen. |
Det hemmelige laboratoriet ser ut som det er forlatt. Hele laboratoriet er inngjerdet med piggtråd og det er papirer strødd over alt på gulvet, som om de som var der måtte rømme, fort.. Det er en stor metaldør som leder ned til kjelleren. Ved å undersøke døren finner du ut at den er låst, og at den kun kan åpnes med et nøkkelkort. Før du forlater laboratoriet, let rundt etter bevis. Gå igjennom hele etasjen, og alle haugene med papir som ligger på pulter og bokser som ligger på gulvet. Ikke glem å ta bilde av døren som bevis. Totalt skal du nå ha 9 bevis i utstyrslisten din når du er ferdig med å søke i laboratoriet.
Med en gang du har bevisene må du fortsette å søke rundt etter bevis i StrangerVille. Det er flere veier til å samle bevis rundt i StrangerVille:
- Les i StrangerVille-arkivet på biblioteket: Det vil ikke alltid gi deg ett bevis, men du finner nyttig og interessant informasjon om byen.
- Plant mikrofon på forskere og militærpersonell: Mikrofon kan kjøpes i rarititetsbutikken. Så fort du har en mikrofon i utstyrslisten din, introduser deg selv til en forsker eller en i militæret og velg «Plant mikrofon». Så fort mikrofonen er plantet kan du bruke overvåkningsstasjonen til å høre på hva de sier. Den ene campingvognen i StrangerVille har en klar, men overvåkningsstasjonen kan også kjøpes i byggemodus.
- Bli venn med forskere og militærpersonell: Når du blir venn med forskere og militærpersonell kan du spørre om bevis fra de. Hvis du spør om bevis fra forskere eller militærpersonell uten å være venn med de får du ikke noe bevis.
Fortsett med å samle bevis til du har samlet 15 beviser i utstyrslisten. Når du har samlet 15 beviser kan du lage en hemmelig mappe. Klikk på bevisene i utstyrslisten for å lage en hemmelig mappe.
Vis den hemmelige mappen til en forsker, en i militæret eller eieren av rarititetsbutikken for å få et nøkkelkort til det hemmelige laboratoriet. Hvis en forsker eller militærpersonellet nekter å gi deg et nøkkelkort selvom du har den hemmelige mappen, prøv å bli bedre venn med de så de vil stole nok på deg til å gi deg nøkkelkortet. Hvis du velger å få nøkkelkortet fra rarititetsbutikken må du kjøpe det fra den hemmelige utstyrslisten til raritetsbutikken.
Etter du har fått nøkkelkortet må du tilbake til det hemmelige laboratoriet og åpne døra. Nøkkelkortet vil gi deg tilgang til den første etasjen i kjelleren. Det er en annen dør som leder til den neste etasjen i kjelleren, men da må du i enden av gangen som er full av lilla støv. Hvis du prøver å gå igjennom støvet vil simmen din kollapse, og våkne opp besatt for en viss tid. Du trenger en vernedrakt som beskytter deg fra bakteriene hvis du vil komme deg til enden av korridoren uten å bli skadet og kunne åpne den neste døren.
Det er et annet rom i denne etasjen med noen kjemiske analysatorer som gløder rødt, som antagelig mener at du burde komme deg over til disse. De er viktige. Når du har kommet deg over til analysene blir du informert om at du må samle bakterieklynger for å bruke analysene. Du trenger en infeksjonsskanner hvis du vil finne bakterieklynger, som du kan få fra militærpersonell.
Det er ikke mer for deg å gjøre her nå, så forlat det hemmelige laboratoriet, og reis tilbake til StrangerVille.