SPILLGJENNOMGANG AV THE SIMS 4 STRANGERVILLE
Associate Producer for The Sims 4, Antonio Romeo, tar deg med gjennom The Sims 4: StrangerVille og gir deg noen spilltips som kan hjelpe simmene med å avdekke mysteriet i det hemmelige laboratoriet.
Når spillerne flytter inn i StrangerVille fra og med 26. februar på PC og Mac, blir de ønsket velkommen av noen merkelige simmer som oppfører seg helt underlig. De vil også legge merke til de glødende, lilla plantene som har dukket opp rundt omkring i byen, som også er full av mistenkelige agenter og varebiler. Ting kan tyde på at alt ikke er helt som det skal …
Noen av de merkelige simmene som går rundt i byen er faktisk besatte, noe som forklarer den underlige oppførselen med å sjangle rundt og plante bisarre frukter og planter på tilfeldige steder, som i kjøleskapet ditt! Hvis dette skjer, dukker det opp hemmelige agenter som fjerner dem og alle smittekilder. Dette får spillerne til å bli nysgjerrige. Hva er det som foregår, egentlig? Hvis man har lyst på en litt mer styrt spillopplevelse, anbefaler jeg den nye ambisjonen «Mysteriet i StrangerVille». Dette hjelper simmene med å holde fokus på å løse mysteriet som skjuler seg på dette rare stedet.
Det første steget med denne ambisjonen er å dra til torget i StrangerVille og snakke med soldatene på den lokale baren, forskerne på biblioteket og konspirasjonsteoretikerne som går rundt i byen. Disse simmene kan gi deg viktige spor hvis du spør dem om StrangerVille. Etter at du har fått informasjon av simmene i byen, kan du dra innom raritetsbutikken utenfor trailerparken på torget i StrangerVille. Her finner du garantert nyttig informasjon. Når du har pratet litt og sett gjennom noen av varene, er tiden inne til endelig å sjekke ut det hemmelige laboratoriet.
Når man kommer til det hemmelige laboratoriet, er det to ting som blir tydelig. For det første er stedet forlatt, og for det andre har det en stor, forseglet dør. Undersøk døren for å se om det finnes en måte å åpne den på, og begynn etterforskningen. Det er også en del interessante ting som ligger rundt omkring, ting som kan bli nyttige beviser. Husk å ta bilder av disse, døren til laboratoriet og de bisarre plantene, for de kan du få bruk for siden. Når simmen din har samlet mange nok beviser i laboratoriet, er tiden inne til å sette kursen tilbake mot sentrum.
I sentrum gjelder det å snakke med de samme simmene som sist gang ved å besøke favorittstedene deres, som den lokale baren (soldater) og biblioteket (forskere). Når du etablerer et forhold til dem, hjelper de deg med å samle flere beviser, og å samle en hemmelig mappe som trengs for å skaffe et nøkkelkort til å åpne dørene i laboratoriet.
Du kan skaffe et nøkkelkort på forskjellige måter. Når du har den hemmelige mappen i utstyrslisten, så klikker du på en av simmene du har snakket med tidligere og fått et forhold til, og det blir da mulig å be om å få et nøkkelkort. Eller du kan ta den med til raritetsbutikken og få et nøkkelkort av eieren, som forteller at det finnes et på det hemmelige lageret. Sjekk ut dette, så får du nøkkelkortet.
Når du har nøkkelkortet, blir du instruert via ambisjonspanelet om at du kan dra tilbake til laboratoriet og åpne den forseglede døren. Når den første døren til det hemmelige laboratoriet åpnes, legger du merke til at verden begynner å forandre seg, og ikke nødvendigvis til det bedre …
Når du går dypere inn i det hemmelige laboratoriet, blir du konfrontert med en farlig sperring bestående av tåke og sporer. Noen vil kanskje vurdere å gå inn i tåka for å sjekke ut hva som skjer, mens andre kan velge å unngå den, men det er jo ikke noe moro. Du bestemmer, men målet her er å finne en vei forbi sporene i gangen for å komme dypere inn i det hemmelige laboratoriet.
Etter hvert som du begynner å lete rundt i andre etasje i laboratoriet, vil du legge merke til den pulserende, kjemiske analysatoren. Hvis du klikker på den, får du vite at den er blokkert helt til du greier å få tak i 15 sporeklynger. Disse klyngene kan du finne ved å bruke en infeksjonsskanner, noe som er standardutstyr for alle soldatene i StrangerVille. Så da er det bare å sette kursen for den lokale baren igjen og begynne å spørre soldatene om sporene i det hemmelige laboratoriet.
Du kan skaffe en skanner fra soldatene på forskjellige måter. Du kan slåss med dem, forføre dem, bestikke dem eller imponere dem ved å demonstrere at simmen din er i god fysisk form. Uansett hvilken metode du velger, bør målet her være å skaffe deg skanneren, for enhver pris.
Når du har skanneren i simmens utstyrsliste, får du en ny samhandling når du klikker på bakken. Simmene kan skanne områder for potensielle sporeklynger og ta dem med, men skanneren har bare tre ladninger, og trenger tid på å lade seg opp igjen. Den fungerer best i nærheten av sporer i høy konsentrasjon, og det beste stedet å finne det på, er sannsynligvis det hemmelige laboratoriet.
Når du har samlet 15 sporeklynger, kan du bruke den kjemiske analysatoren i andre etasje i det hemmelige laboratoriet for å hente ut infeksjonsprofildata. Disse infeksjonsprofildataene blir nyttige for forskerne i StrangerVille. Det kan til og med hjelpe dem med å finne en måte å filtrere de farlige sporene på. Når du har profildataene, setter du kursen mot biblioteket og snakker med en forsker. Får du et godt nok forhold til en forsker, kan det hende du kan bruke overtalelsesevnene dine for å få forskeren til å lage et sporefilter til deg.
Når du har sporefilteret, er tiden inne til å kombinere det med en vernedrakt. Når du har gjort det, har du all beskyttelsen du trenger til å gå gjennom sporegangen i laboratoriet. Så få simmen din til å dra innom raritetsbutikken igjen, og snakk om sporene i laboratoriet. Aldri godt å vite, det kan hende de har noe nyttig på det hemmelige lageret. Når du har den ufullstendige vernedrakten og sporefiltere, kan du kombinere dem ved å klikke på dem i utstyrslisten. Når du har den modifiserte vernedrakten, kan simmen din bruke den ved å klikke på den en gang til i utstyrslisten.
Dette gir beskyttelse fra de giftige sporene i laboratoriet, når du kommer lenger inn i det hemmelige laboratoriet og bruker nøkkelkortet til å åpne den andre døren. Og etter hvert som du utforsker videre, kommer du til en siste dør. Men hva finner du bak den? Det må du finne ut selv i The Sims 4: StrangerVille!