ET LITE INNBLIKK BAK KULISSENE AV STÆSJPAKKEN STRIKKETØY STEMT FREM AV NETTFELLESSKAPET
Hei, alle simmere! Jeg håper alle har det bra i disse spesielle tider. Hold deg innendørs, og hold deg trygg – og kanskje spill litt dataspill!?
Som dere alle kanskje vet, handler den neste stæsjpakken stemt frem av nettfellesskapet* om strikking! Simmene kan nå lene seg tilbake, lytte favorittmusikken og strikke seg gjennom bekymringer og mas. Strikk et kosedyr! Strikk en lue! Strikk en postkasse!? Strikk det du vil – vi dømmer ikke! Strikking kan føre til allslags kreative veier for simmene.
Jeg er hoveddesigner for denne pakken, og i dag vil jeg fortelle dere om noen av spillegenskapene dere får med denne stæsjpakken. Dere får også litt innsikt i hva som skjer på et tidlig stadium av utviklingen.
Forbedringer for Simskaperen
En av de kule tingene vi legger til i denne pakken, er sjansen til å strikke dine egne klær. Simmene kan nå låse opp eksklusive strikkeklær i Simskaperen slik at alle i husstanden kan ikle seg disse deilige plaggene.
Jeg mener at dette er et viktig system for strikkingen – kanskje det viktigste. Det høres kanskje ut som en no-brainer, men husk på at de fleste plaggene i The Sims™ 4 er lett tilgjengelig for simmene.
Vår idé var derfor å skape et nytt grensesnitt som viser låste plagg i Simskaperen. På denne måten kan du se ting som strikkegensere og -sokker (mhm, sokker!) … … før du strikker dem. Du får altså se alt simmene dine kan strebe etter å lage. Strikkeklær skal være unikt, og ikke bare noe hvermannsen har på seg (jeg ser på deg, øyering).
For å illustrere dette bedre for dere, har jeg laget noen UX-etterligninger som dere kan se nedenfor. Hva er en UX-etterligning? Jeg er glad du spurte! Tidlig i designfasen – etter at designet er skrevet, men før det er ferdig – gjennomgår brukeropplevelsesdesigneren (som blant annet har som jobb å designe brukergrensesnitt) designet og lager fiktive illustrasjonen av hvordan funksjonene kommer til å se ut i spillet. Vi kan deretter gå gjennom dette som et team og gjøre endringer helt til vi er fornøyde. Deretter, når teknikerne og grensesnittskaperne implementerer funksjonen, vet de nøyaktig hvordan den skal se ut. Ganske kult, ikke sant?
Gyng med videre …
… For nå skal vi snakke om gyngestoler! Det føltes bare … riktig … å ha med gyngestoler i en pakke om strikking.
Gyngestoler fungerer stort sett som vanlige stoler, men med et par nye vrier! Simmene kan gjøre ting som å snakke, se på TV, høre på musikk, lese bøker og strikke mens de sitter i en gyngestol. Hvis det fungerer når simmene sitter, skal vi jammen prøve å få det til å fungerer i gyngende tilstand også.
Og så må vi ta med et par ord om eldre. Vi vil at eldre skal få en unik spillopplevelse med gyngestoler, så vi har inkludert en spesiell samhandling med gyngestolen kalt mimring. Eldre simmer kan nå sitte i en gyngestol og mimre tilbake til hine, hårde dager og dra frem gode – eller ikke fullt så gode – minner. Kanskje noe superpinlig de har begravd dypt, dypt ned? Hvem vet? (Jeg vet … men du må vente til pakken kommer ut for å finne det ut!)
Hva annet gjør gyngestolen? Masse greier! Men jeg kan ikke avsløre alt ennå.
Plopsy
Vi har også lagt til en kul funksjon i denne pakken, kalt Plopsy. Ja, Plopsy.
Hva er Plopsy? Det er en nettbutikk hvor simmene kan selge håndlaget kunst! Denne butikken er ikke knyttet til en karriere eller et oppdrag, så hvis du vil tjene litt kunstpenger på siden, er Plopsy noe for deg.
Å kunne selge strikkede gjenstander på nettet føltes som en sterk funksjon for denne pakken, og vi var ikke helt sikker på at å bare dra et gjenstand til Selg-knappen var godt nok. Med Plopsy kan simmene legge ut gjenstandene sine på nettet for et lite gebyr i håp om at internettsurfere vil kjøpe. Når du har funnet en kjøper, må simmene sende gjenstanden selv ved å gå til postkassen. De kan også ignorere kjøpere og vente på bedre bud.
Det er ikke bare strikkede gjenstander som kan selges på Plopsy, men ting som malerier og treskulpturer også. Jeg håper å kunne inkludere så mange ting som mulig (som gir mening i en butikk som denne). Uansett hvilken gjenstand du velger å selge, tjener du forhåpentligvis mer gjennom Plopsy enn ved å selge ting på gamlemåten.
Dine egne simmer kan også kjøpe ting på Plopsy! Du har kanskje ikke lyst å strikke en lue selv? Da kan det jo hende noen andre selger akkurat det du ser etter. Ting som blir lagt ut, oppdateres regelmessig hver dag. Du kan dermed sjekke innom igjen og lete etter gjenstanden du alltid har drømt om.
Plopsy er fortsatt under arbeid, så jeg har dessverre ingen skjermbilder å dele med dere ennå. Men det dere derimot kan få en sniktitt på, er Plopsy-logoen!
Sist men ikke minst …
Tusen takk til alle som har stemt i avstemningsrundene vi har hatt, og takk for at dere tok dere tid til å svare på spørsmålene mine i nettfellesskapet på The Sims 4-formuet. Tilbakemeldingen din hjelper! Dere er fantastiske! Og igjen, husk at alt jeg har nevnt her fortsatt er i en veldig tidlig fase, og kan endres … bla, bla, bla … (sorry, måtte bare si det!)
Selv om jeg ikke kan dele alt om den siste stæsjpakken ennå, håper jeg i alle fall at syntes denne sniktitten var interessant!
Vi ses, – SimGuruConor