The Sims 4 Paranormal: Utviklerblogg, del 2!
SimGuruConor har gitt ut andre del av et blogginnlegg for utviklere bak kulissene til The Sims 4 Paranormal. Ta en titt på blogginnlegget nedenfor!
Du kan lese del 1 av bloggen HER!
Velkommen tilbake til en annen dev-blogg om den siste stæsjpakken! Denne uken skal vi snakke om seanse bordet, Paranomral etterforsker karrieren og et intervju med vår Art Director!
La oss bare komme inn i det!
Takk doktor Ashley for denne forferdelige scenen….Seanse for alle!
Seanse bordet er her! Snakk med spøkelser! Skrem vennene dine! Innkall det uventede! Denne tingen er i stand til all slags åndelig innblanding, og fungerer på noe!
Seanse bordet kan dekoreres! Det er en bordflate, så legg gjerne en krystallkule på toppen, eller kanskje et hellig stearinlys? Bruk også hvilke som helst stol!
Når du bruker seanse bordet, vil du uvikle medium ferdighetene, og låse opp seanser, muligheten til å være vert for en gruppe seanse og muligheten til å tegne kritt seanse sirkler hvor som helst i verden! Og hvis du er en magiker sim, vil du oppnå ferdigheter mye raskere på grunn av din fortrolighet med den mystiske kunsten. Denne ferdigheten og seanse bordet er også tilgjengelig for barn og eldre!
Et av hovedformålene med seanse bordet er å utføre en seremoni som styrker den åndelige roen i huset, noe som gjør det litt mindre skummelt, men hvis seansen avbrytes av en eller annen grunn, kan det ha en negativ effekt, så sørg for at simmene dine er beskyttet! (Hint: HELLIGE STEARINLYS)
Andre seanser inkluderer muligheten til å kommunisere med de avdøde. Forhåpentligvis vil de tilby litt heftig visdom, eller kanskje de bare fornærmer deg. Hvem vet? Flott for fester!
Eller hvis du virkelig ønsker å skape problemer, kan du også påkalle ånder fra seanse bordet. Litt som en spøkelsesaktig gripepose, bare nå inn og trekk ut noe avdøde. En fin måte å krydre noe på eller ødelegge det helt. Ærlig talt, denne seansen anbefales ikke helt, men siden når ar det stoppet noen?
BONEHILDA!
Bonehilda eller Beinhilde på norsk, er tilbake! Hun vil rydde, fikse elektronikken din, hagen din, bekjempe branner, legge ut snacks og mer! Kall henne på seanse bordet eller en seanse sirkel når eller hvor du trenger henne!
Hun vil også være kompisen din! Så lenge simmene dine ikke har noe imot å være rundt et fullt følsomt skjelett, men jeg hører at de er ganske åpne. Bonehilda vil heller ikke be om noe tilbake, hun er er for å ha det bra.
Å innkalle Bonehilda er ekstremt nyttig når hun bor i et hjemsøkt hus, hun kan hjelpe til med å ta vare på stedet mens simmene dine er opptatt av andre pressende saker. Bonehilda har også et stort beskyttende instinkt, og vil raskt og entusiastisk vise skadelige spøkelser døren (med knyttneven selvfølgelig!)
Paranormal etterforsker ønsket.
Den siste funksjonen jeg gjerne vil snakke om er paranormal etterforsker freelance karrieren. Denne karrieren er ganske spesiell, og bare tilgjengelig for elitesimmer med paranormal etterforsker lisensen. Simmer kan få lisensen ved å bli et hovedmedium og bli sertifisert av Guidry, eller ved å kjøpe en i belønningsbutikken.
En riktig sertifisert paranormal etterforsker!
Denne karrieren er rettet mot simmer som har mestret det paranormale og må bruke alt de har lært mens de bodde i et hjemsøkt hus til deres fordel.
Oppgavene for denne karrieren er ganske greie. Du får tre oppgaver å velge mellom, enten en enkel, normal eller hard etterforskning. Når du har valgt din foretrukne vanskelighetsgrad, blir du bedt om å gå ut på en etterforskning til et ukjent sted klokken 21.30.
Hvor vil etterforskningen føre deg? Hvor som helst! (vel, noen bolig i det minste!)
Noen ganger vil familien Pankcakes ha litt av en ånde-angrep, noen ganger trenger Goth-familien en eksorsist. Det er din jobb som paranormal etterforsker å dra dit du vil og snuse ut uønskede ånder!
Det er ikke mye, men det er i det minste ærlig arbeid!
Du bli heller ikke bare sendt til forhåndsinnstilte sims-hus, men også dine egne husholdninger! Dine andre spilte sims-familien kan ha behov for en skummel utryddelse også! Og ikke bekymre deg, huset vil heller ikke bli hjemsøkt permanent. (Du vil ha kontroll over det med hjemsøkt hus-tomtetrekket!)
Å fullføre disse oppgavene i tide fører til alle slags rare og snåle belønninger. Heng gjerne opp «Ånder på boks» som et trofè eller samle en samling utdrevne dukker! Det er mange rare ting å skaffe seg!
Siden dette er en freelancer karriere, er du velkommen til å ta disse jobbene når du føler deg inspirert til å snuse litt spookiness. Disse oppgavene kan være krevende for sims-psyken din, men heldigvis betaler de godt!
Art Direction.
Denne pakken har massevis av både fiktive og ekte inspirasjon. For å gå over hvor disse påvirkningene kommer fra, og hvordan de manifesterer seg i spillet, tar jeg det over til vår Art Director, Stephan Edwards!
Conor: Kan du fortelle oss hva en Art Director gjør på The Sims 4?
Stephen: AD jobber opprinnelig med produksjon, design og markedsføring for å definere den visuelle retningen. Når vi har gått over i produksjon, er deres rolle å opprettholde og inspirere den visjonen ved å gi veiledning og tilbakemelding til artister, fra konsept til endelig resultat.
Conor: Hva går inn i den kreative prosessen når du konsepterer simmer?
Stephen: Når det generelle temaet og tonen er låst og godkjent, referer teamet til nøkkelbildet og går bredt for samlingsreferanser som gjenspeiler den retningen. Vi begynner med å koseptere romutsikt/klær for å undersøke forskjellige fortellinger og stemninger, og identifiserer elementer av stil. konstruksjon, mønster og farge. På dette stadiget jobber vi fremdeles løst for å begrense valgene og deretter vende oss til endelige gjengivelser. Vi trekker på de tidligere undersøkelsene for å informere paletten, materialet og møstervalget vårt.
Conor: Hva slags eksempler fra virkeligheten ble brukt til Paranormal Stæsjpakke?
Stephen: Referansesamling er en stor faktor i utformingen av eiendeler, så det er rettferdig å si at al innholdet til en viss grad er basert på det virkelige liv. Teamet har en tendes til å dekonstruere stiler og oversette dem gjennom et SIMS-objektiv, den forenklede og stiliserte kunsten til Sims 4 har ytterlige innvirkninger på det endelige resultatet.
Conor: Hvis du måtte velge, hva var din favorittfunksjon å jobbe med på tvers av alle simmene?
Stephen: Aaarg! Det er et veldig tøft spørsmål, fordi pakkene er så forskjellige, har hver sitt eget sett med unike utfordringer. Jeg vil si at det overnaturlige aspektet av denne stæsj-pakken var veldig gøy og tillot artistene litt mer fantastiske og kreative. Historiefortelling er en så grunnleggende del av sims som gjennomsyrer gjennom CAS- og BB-design. Mens jeg kuraterte alle de elektriske bitene vi fylte inn i denne pakken, laget jeg stadig små historier i tankene mine. Hvor karakterene kan ha funnet det, hvilken relevans har det for dem og til slutt er det nok dybde i designet til å utløse de samme spørsmålene hos spillerne. Åh, og veiledning, han er en sammensetting av epoker og karakterer. Jeg ville vært veldig interessert i om spillerne kan plukke ut påvirkningene.
Takk!
Det oppsumerer vårt blikk på den siste stæsjpakken vår! Stor takk igjen til SP18-teamet, det å jobbe med alle var en fantastisk opplevelse og gjorde den senere delen av 2020 litt mindre forferdelig. Å se denne pakken komme til liv var en absolutt spenning!
Forpatchen til den nye stæsjpakken, som inneholder blant annet den nye følelsen, «redd» kommer 21.Januar og den nye pakken kommer ut 26.Januar! Ikke glem gameplay streamen den 22.Januar!
Til neste gang,
SimGuruConor