EA undersøker problemene med å installere The Sims 4 på Norsk
Idag fikk vi ett mer klart svar fra «SimGuruLaylaika» som er «Nordisk kommunikasjonssjef» i EA. Hun har nå klart å gjenskape feilen selv, og har sendt dette inn til noen som skal se nærmere på problemet.
Hun ville i utgangspunktet at vi skulle ta skjermbilder av feilen og sende i retur. Men når man har alle pakkene installert på datamaskinen, frister ikke dette veldig mye. Dessuten er mine Simsspill installert via Origin, noe som gjør at mitt Simsspill derfor fungerer på Norsk. Skulle JEG virkelig risikere å ødelegge det, bare for å sende ett skjermbilde i retur? Nope… 😅
Så Simskrystallen ga derfor en utfordring til den Nordiske kommunikasjonssjefen:
- Reinstaller The Sims 4.
- Velg «Norsk» som språk.
- Send oss ett skjermbilde for å bevise at ditt spill er på Norsk.
Den Nordiske kommunikasjonssjefen var faktisk så sporty at hun tok på seg utfordringen. Akuratt som vi visste, var ikke det mulig å få til. Så vi fikk derfor ikke noen skjermbilde i retur. Vi var ærlig talt litt usikker på om hun faktisk gadd å gjøre dette, så hun fortjener virkelig ros på det punktet.
Her er svaret fra EA, i sin helhet:
Hey Simon,
there definitely is something up, for me all is well in Swedish but Norwegian seems off.
I have escalated this, and I will let you know once it’s sorted out.
Thanks for letting me know 🙂
/xxxxxx < Sensurert navn.
– Simskrystallen følger saken videre.
I en tidligere artikkel fikk du dette til å høres ut som dette var noe du selv også slet med, men her viser du jo til at du ikke har dette problemet i det hele tatt, og når du blir bedt om bevis på det problemet du rapporterer inn, finner du det mer passende å utfordre Guruen til å gå utenfor jobben sin for å hjelpe deg, men noe som ikke personlig er ditt problem. Flere av oss opplever dette, og har rapportert det inn.
Saken blir jo selvfølgelig tatt opp, og det er sjeldent en ny app for noe blir lansert helt smertefritt. Overgangen mellom EA App og Origin har stortsett vært smertefritt, det er ikke mange klager ute og gå for utenom det å kunne velge norsk som språk.
Hvis dette er det eneste problemet de fleste av oss har, så har jo overgangen gått utrolig mye bedre enn forventet. Har selv hatt EA appen siden beta, og det er utrolig mye de har jobbet med for å være klar til fullansering.
Det er bra du følger opp saken for oss som har samme problem, men syns det er litt trist at du får det til å virke som et personlig problem for å så forklare at du ikke har dette problemet i det hele tatt selv, og kanskje ikke egentlig da vet hvordan det er eller funker.
I artiklene dine framstår du noen ganger som litt hissig btw.
Bare en tanke til neste gang…